> Tarik,
>
> Bahsettiklerin bana Oracle/Microsoft stratejilerini animsatti. Insallah
> core-haskell listesi >100 ki$i oldugunda basari oykulerinden ve ticari
> yazilimlardan bahsedebilecegiz.

Genel olarak Evrim'in dediklerine katiliyorum. Bir ornek vermek gerekirse,
su anda bunyesinde yazistigimiz bu cs-lisp e-posta listesinin nufusu yaklasik
110
kisiyi buldu ve bu da ancak 1.5-2 yilda gerceklesti. Son 2.5-3 yilda Lisp'e dair
onca Turkce makale, haber, muhabbet, TV programi, vs. sonrasinda gelinen nokta
bu.

Dolayisi ile milyon $ mertebesinde ya da iste gazetelerde cikan turden basari
oykuleri
beklemekle vakit kaybetmek pek anlamli olmayacaktir.

Diger yandan Haskell vb. platformlar ile gayet ticari isler yapan firmalar da
yok
degil, misal Galois:

http://galois.com/

Yine bir baska ornek olarak Aetion Technologies var, burada Aetion'da bir is
gorusmesine gitmis bir programci ile ilgili bir seyler yazmistim:

http://ileriseviye.org/blog/?p=725

Onun disinda tabii suralara da bakilabilir basari oykuleri icin:

http://www.haskell.org/haskellwiki/Haskell_in_industry
http://www.haskell.org/haskellwiki/Jobs
http://cufp.galois.com/

Bundan oturu belki de Microsoft/Oracle benzeri 'basari' oykulerini okumaya
calismak yerine
belki de o kadar adi sani duyulmayan ama belli konularda bu 'gizli silahlari'
kullanip
gayet sofistike, basarili isler yapan sirketlerin, insanlarin neler yaptigini
olabildigince
incelemekte fayda var. Tabii illa 'sirket' olusumu olmasi da gerekmiyor,
oturulan yerden
'freelance' tarzi seyler yapmak da mumkun belli alanlarda uzmanlasinca.

e-MBA Software Development @ Istanbul Bilgi University
http://www.bilgi.edu.tr
http://www.bilgiemba.net

http://www.cogsci.boun.edu.tr