Sveiki.

1.DALIS
APIE STATISTIKA

(is filmo "Vnuchka prezidenta". Ministras snekasi su neturtinga desimtmete
mergaite.
/dali pateikiu rusiskai, nes geriau skamba/
Ministras: "Na, dabar beveik visi vaikai turi kompiuterius"
Mergaite: "A kto Vam eto skazal?" (O kas Jums tai pasake?)
Ministras: "Nu, statistika" (Na, statistika)
Mergaite: "Nu, i dura" (Na, ir kvaisa)
)

Bendradarbe pateike pavyzdi:
Pagal vieno tyrimo rezultatus galima teigti kad, testa atliko blogiau tie
vaikai, kuriems mokykloje daugiau liepiama skaityti garsiai. Atrodo
atsurdas. Greiciausiai, kad yra atvirksciai - vaikams, kurie blogai skaito
(tuo paciu ir blogiau atliko testa), mokykloje mokytojai liepia daugiau
skaityti garsiai nei kitiems. Taigi, statistika ta pati, skaiciai tie
patys - paaiskinimas kitoks.

O... kiek galima taip sukurti :) Reikia tik siek tiek fantazijos. Arba
bukumo.

Kartais statistika apskirtai nieko nepasako...
Tarkim, matematika geriausiai moka mergaites vardu Jolita, vokieciu kalba
mergaites vardu Jurate. Taigi vardu kalendoriuje galime irasyti
rekomendacija: Jei norite, kad Jusu vaikas butu matematikas - pavadinikite
Jolita. Prie kiekvieno vardo galima parasyti rekomedacija. :) Grazu. Man
butu linksma. Rimtai :)

2. ANTRA DALIS
KONKRETI STATISTIKA

[Rima rase:]
> * Skyrybø rizika pagyvenus kartu iki santuokos yra nuo 10 iki 85 %
> didesne" negu negyvenus kartu iki santuokos. Kitais ?od?iais
> sakant, tie, kurie gyvena kartu iki santuokos, i?siskiria dvigubai
> da?niau negu tie, kurie negyveno kartu iki santuokos.

Leiskite perfrazuoti:
Jei as dabar gyvenu susimetus, as nuo 10 iki 85% labiau rizikuoju, kad
susituokus issiskirsiu. Hmm... Na, iseiti as matau - galiu ir nesituokti -
nereikes skirtis. Bent jau nepateksiu i pilka statistika.

O gal tokius dalykus skaiciuoti tas pats, kaip suskaiciuoti, kas labiau
skiriasi juodaodzia ar baltieji? O jei paaisketu, kad labiausiai skiriasi
misrios seimos, rasistai turetu stipru argumenta. Ir pabandykite ji atremti
:)

Tokia statistika lengva pateikti, nes skirybos fiksuojamos. Idomiau butu
suzinoti:
- kiek skiriasi nesusituokusiu poru (gal skiriasi tik tie nelaimeliai
neapsisprendeliai, kurie pradzioj pagyvena susimetus, o paskui nutaria
susituokti, tuo metu, kai nesusituokusios poros graziai pragyvena visa
gyvenima kartu)
- kokios skirybu priezastys gyvenusiu iki santuokos kartu, negyvenusiu iki
santuokos kartu ir is viso nususituokusiu (kiek gyvenusiu pries santuoka
kartu skirisi kaip tik del to ir kiek negyvenusiu iki santuokos kartu
skiriasi, nes nepazino vienas kito)

3 DALIS
ASMENINE NUOMONE.

Treciai daliai neliko jegu.
Man baisu, kai panasejame i masinas, kurios dirba pagal instrukcijas.
Pirmiausia yra zmogus, zmogaus sirdis, paskui instrukcijos. Jos arba padeda
arba truko gyventi :). Turbut ju reikia - nezinau. Nenoriu apie tai
diskutuoti. Tiesiog visada pirmiausia noriu matyti zmogu (o per ji Dieva), o
ne instrukcijas, taisykes arba statistika.

Justina

Pirk taupymo lakštus internetu ir gauk po metų 4.10 % palūkanas.
Saugi investicija: https://www.vtl.lt/?op=load&name=shop&file=index

Atrašyti