Det lyder jo rigtigt spændende!

Jeg mangler lidt info omkring de krav/betingelser der er for os Håndbrygere,
jeg tror jeg har fået omregnet de ”professionelle” begreber til værdier jeg kan
forholde mig til.

Indbrygningsprocent 8-15 plato – 4,1 til 8,2% alkohol?

-Gæringstemperatur 16-22 grader – giver sig selv ;-)

-Daglig densitetsmåling (gæringskurverne skal deles med gruppen) – måling af SG
hver dag og værdierne opgives efterfølgende til NNØ Vandregær gruppen?

-Køling efter gæringen er stoppet (2 ens målinger – fald i EA (tilsyneladende
ekstrakt målt med flydevægt eller refraktometer) på max. 0,1 % P  ~ 0,4 PG
enheder - 2 på hinanden følgende dage) – Når SG ikke har ændret sig mere end 4
Oechsle på 2 på hinanden følgende dage er der gæret færdigt.

- Der må ikke tilsættes andre mikroorganismer – der må ikke tilsættes andre
levende ting.

- Opskriften skal deles med NNØ mafia senest en uge inden brygdato – NNØ
Vandregær gruppen skal have opskriften en uge inden brygning, måske inden
afhentning af gær?

- Øllen skal være representeret til fælles smagning på DØE’s Ølfestival i
København 28. – 30. maj – Øllen skal være med på DØE’s ølmesse.

Hvor meget øl skal der leveres til messen? Snakker vi fustager eller et antal
flasker?

Kan vi bare komme med det til selve messen? Eller skal det indleveres før?

Der er sikket flere ting, men jeg kan ikke lige komme på dem nu.

Med venlig hilsen/Best regards

Michal Rudbeck-Rønne

   m2r_logo 100x69

     +45 4040 2595