Missatge de Eduard Selma <se...@tinet.cat> del dia dt., 17 d’ag. 2021
a les 14:11:

> Bon dia,

> - Això de la data sembla un malson. Ara ja apareix sense la preposició
> elidida ("d'ago"), com a mes hi surt "ag" (això, AAAAGGG!...). Com a
> resultat, els noms de fitxers en fer "ls -la", per exemple... tots
> desalineats!.
>
> No sé si quan aquest desori tocava a Buster es va comentar la
> possibilitat de deixar el format de data escurçat en un format
> senzillament numèric (com "17-08-21" per exemple. Encara que em temo que
> potser també sortiria desalineat en donar com a sortida "3-3-21" en un
> [...]

Bon dia,

Sí és un malson sí.

Encara no he actualitzat, però pel que he vist:

1.- bullseye soluciona el problema que tenia «ls» en l'ordre de dates,
ara pot mostrar «dia mes» [1] si el fitxer de traducció ho indica.
2. Amb això [1], ara sí que s'aplica la línia de format de la
traducció (en el cas català indica mes dia), però la traducció de
coretutils de bullseye usa %Ob (mes abreujat sense preposició, p. ex.
columnes desquadrades.
3. Per a evitar el desquadrament del punt anterior es va optar per una
solució de compromís, i canviar la traducció perquè uses %b (mes
internament per a quadrar les columnes).
4. Què ha passat, doncs? Que el canvi en la traducció es va fer per a
coreutils 8.31.90 [2], última versió que consta al Translation
Project, però bullseye usa 8.32 [3], que no apareix a TP. I la 8.32
encara té %Ob a la traducció.

En fi, que tot i els intents per adreçar la problemàtica del format de
data amb ls, els astres s'han alineat perquè no s'aconseguís :____(

Joan Montané

[1]
https://metadata.ftp-master.debian.org/changelogs//main/c/coreutils/coreutils_8.32-4_changelog
(línia: undo "remove LC_TIME symlinks" as this causes problems with
date
    display in some circumstances (Closes: #963513)
[2] https://translationproject.org/PO-files/ca/coreutils-8.31.90.ca.po
[3] https://packages.debian.org/stable/utils/coreutils

Respondre per correu electrònic a