Hei

En mulighet for å samle synonymer er startet pr 18/10 etter privat
initiativ. Systemet er oppe å går men ikke testet til det fulle enda.
Veldig lite er oversatt til norsk. Det er dermed ikke offentliggjort i
forumet eller i andre kanaler.

Eposten sendes fordi:
- har andre startet opp også?
- jeg ville informere om at en synonymordbok kan være på vei
- innspill/backup til hvordan jeg setter igang med innhøsting og
offentliggjøring. Jeg tror at et innlegg til forumet vil kun nå spesiellt interesserte.
- jeg har fått en profil på openoffice.org men vet ikke enda hvordan jeg
får registrert dette produktet, eller om det er fornuftig

link: http://synonymer.merg.net

Litt om synonymsamlingen:
- GPL
- for OOo1, OO2, kword og ren tekst
- av brukere for brukere
- kilden er OpenThesaurus http://openthesaurus.de, og forfatteren er
informert
- Tyskland, Polen, Slovakia og Spania har fått det til

Har tenkt tanken på å sette opp en tilsvarende for nynorsk - muligens få
igang en konkurranse(synlig kobling) mellom disse...

---
Espen Talberg