Harald Stautland wrote:
at gøre , nesten hva vi vil.Men vi er nye i dens land, og gør isteden , hva vi
kan. Seier Kumbel. Og det er ikkje rare greiene eg kan.Seier eg.
No har eg lasta ned programmet.Og installert det.På skrivebordet.Men finn ingen "starteknapp".Får berre opp
endelause lister med abra-kadabra når eg klikkar "Openoffice org.2.0 " el."Snarvei til
Openoffice".Microsoft "does not recognize this file" seiest det.

Høres ut som om installasjonen ikke var helt vellykket. Hvilken versjon
har du installert? Hvilket OS bruker du?

Hvis installasjonen var vellykket, skal det være en grei sak å starte
OpenOffice. Har du windows skal det ha blitt laget en menygruppe på
startmenyen som heter OpenOffice.org 2.0. Tilsvarende under de vanligste
vindusbehandlerne under Linux. I denne menygruppa kan du velge hvilket
OpenOffice.org-program du vil starte. F.eks. Writer.

Hvis du møter noen feilmeldinger kan dem være til stor hjelp for å løse
problemene dine. Post dem gjerne her.

Og kor i all verda finn eg "Fil - Veivisere- Installer nye ordbøker" ??

Dette finner du på hovedverktøylinja til f.eks. OpenOffice Writer. Men
det krever selvsagt at du har fått startet programmet først.

Finst det von om hjelp for så botnalaus ei vankunne ? M.v.h. Harald Stautland

Det kan jo hende :-)

Mvh,
Jørgen Grønlund