המטרה היא לחבר את העמותה למקורות תקציביים ובמקביל להגביר את הרלוונטיות שלה
ואת האפקט שלה.

איך ? להתחיל לדבר עם גופים עסקיים שמוכנים להיות חלק מזה (בשלב ראשון) וגופים
במעגלים יותר רחוקים (בשלב שני).

מציע לא לנסות לנחש ופשוט לדבר עם החברות של השלב הראשון. יש מספר חברי עמותה
שיכולים
או לתת דעתם והזווית ראיה העסקית שלהם, וגם כמה בעלי חברות בעבר שיכולים גם הם
לתרום מידע.

שאר החברים - מוזמים לעזור ביצירת קשרים אישיים למקבלי החלטות בחברות במעגל
השני כדי שהועד
יחליט אם לפנות אליהם ובאיזה מסר.

חברות בעמותה אינה רלוונטית למעט מי שרוצה לבחור את הועד או להיבחר אליו -
כתוצאה מדרישה חוקית.
לכל דבר אחר, אפשר לייצר מנגנון ייעודי על פי הנחיה של הועד.

אומנם העמותה היא מלכ"ר - אבל ההתנהלות צריכה להיות כמו גוף עסקי - יעילה
ורווחית. הרווחים יושקעו
לטובת פרוייקטים אחרים של העמותה.

אגב, הדיון של מי מנהל, מי יעשה סקר כזה או אחר - מיותר. החלק החשוב פה זה
העקרון, שבו העמותה
מבינה שכדי להשיג את מטרותיה היא צריכה לכלול בקהל היעד שאליו היא פונה גם
חברות ולא רק אנשים
פרטיים. ברגע שגופים כאלה ירצו לשתף פעולה עם העמותה (כל אחד משיקוליו) - מצב
העמותה יהיה טוב
(וזה כמובן הדדי - ככול שמצבה יהיה טוב, יותר ירצו לשתף איתה פעולה).

קפלן