שלום,

On 25/04/2019 17:39, Gil 1 wrote:
> היי,  יש לי שאלה.
>
> אני רוצה לשחרר ספרייה ב GitHub שיכולה לשמש לפרוייקטים אחרים.
>
> אני מעוניין מאוד שכל פרוייקט שמשתמש בספרייה יהיה מחוייב לפתוח את הקוד שלו.
>
> השאלה היא אם גם פרוייקט שלי חייב להיות קוד פתוח (במקרה שהוא משתמש
> בספרייה) גם אם אני ה Licensor של הספרייה?

באופן כללי: כן, אבל:

אתה יכול לפרסם את אותו הקוד גם תחת רישיון אחר. אבל זה עובד רק אם כל הקוד
בבעלותך (או משהו כמעט שקול: קוד שלא בבעלותך אבל קיבלת הרשאה לשנות לו את
הרישיון).

אבל אז נשאלת השאלה מה קורה אם מישהו אחר מוסיף קוד למיזם שלך. אתה יכול
לבקש להעביר את הקוד לבעלותך (או לקבל הרשאה, כאמור,לשנות את הרישיון). מצד
שני, אתה לא יכול לכפות את זה. אתה בדרך כלל שולט במאגר הפיתוח המרכזי
ויכול להעלות דרישות שונות לגבי הקוד שנכנס לשם. אבל אין לך שום דרך למנוע
ממישהו אחר להפיץ קוד עם שיפורים משל עצמו ולא להעביר אותם לבעלותך. במקרה
הזה תוכל להשתמש בשינויים שלו. אבל רק בגרסה החופשית ולא בגרסה הקניינית.

אתה חייב להיות מתחזק מספיק טוב של הקוד ומספיק מועיל למשתמשים כדי שזה לא
יקרה.

והסתייגות המתבקשת: אני לא עורך דין.

-- צפריר