Witam!

W liście datowanym 01 February 2010 (19:14:19) napisano:

> Jakich emulatorów terminala ustawiasz, jak są skonfigurowane, jakie
> masz w nich czcionki, jaka wersja termcap/terminfo na obu maszynach?

Mam  podobny  problem,  co  prawda ten watek umarl nie rozwiazany, ale
moze ze mna pojdzie lzej albo ktos teraz ma wiecej czasu.

wersja ekg:
13:48:45 ::: EKG - Eksperymentalny Klient Gadu-Gadu (1.8rc1)
13:48:45 ::: libgadu-1.8rc1 (protokół 0x2e, klient 8.0.0.7669)
13:48:45 ::: skompilowano: Feb 25 2010 17:57:25

echo $TERM
xterm

nie  wiem  jak  sprawdzic  termcap, ale w pliku /etc/termcap znalazlem
taki fragment:

#       @(#)termcap.src 8.2 (Berkeley) 11/17/93
# $FreeBSD: src/share/termcap/termcap.src,v 1.148.2.7.2.1 2010/02/10 00:26:20
kensmith Exp $

to jest po stronie systemu gdzie jest EKG,
do terminala uzywam windowsowego PuTTy z takimi ustawieniami:

The Function keys and keypad: Xterm R6
Enable extra keyboard features: Control-Alt is different from AltGr
Font: Courier New, 10-point
Font quality: Default

Handling  of  line  drawind  characters: Use Unicode line drawind code
points

Selection/  Control use of mouse / Action of mouse buttons: Compromise
(Middle extends, Right pastes)

Colours/ Allow terminal to specify ANSI colours
Allow terminal to use xterm 256-colour mode
Bolded text is a different colour

(tutaj  te 3 opcje i inne jakie sa w tej zakladce sprawdzalem, ale nie
pomoglo,  faktycznie  bold  albo zmienial kolor albo nie, podobnie jak
kolory  ANSI  itp.  jednak to nie sprawia ze w (act/2,3) zmienia sie w
bold lub nie jezeli jest aktywnosc rozmowy lub statusu.

I  problem jest taki ze putty mi rozpoznaje boldy, bo jak ktos do mnie
pisze  to  mam  ladna biala czcionka tekst, ktory jest pisany boldem, a
normalny  tekst  jest  lekko  szary.  Jednak  opcja ze statusu okienek
(act/1,2,3...)  jakby  nie dzialala, tzn nie wyswietla boldow chocby w
sposob zmieniajacy kolor. Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl ? moze ekg
jest  za  stare ? przenioslem sie z prywatnego serwera na wykupiony na
mydevil.net wiec jezeli trzeba cos doinstalowac, to prosze rozpatrzcie
czy  da  sie to doinstalowac w ramach konta zwyklego usera. Jak nie to
bede najwyzej pisal do adminow :(

Dodam jeszcze ze klawisze (F3, Home, End itp dzialaja prawidlowo)

dzieki za pomoc,
Pozdrowienia,
 Maciej