W dniu 2012-01-27 13:09, Michał Malisz:

Od jakiegoś czasu googluję i nie mogę znaleźć dobrego rozwiązania.
Mianowicie chodzi o to, abym dostawał jakieś powiadomienie, gdy ekg
dostanie jakiś event (np. msg, chat), to terminal z odpalonym screenem
zacznie migać, grać, tańczyć, cokolwiek, co zwróci uwagę.
Ma ktoś na to rozwiązanie?

Ekg postawione na CentOS'ie, odbieram Debian'ie Wheezy, xfce4-terminal.

PS. Korzystając z PuTTy Windows wydaje jakieś dźwięki podczas dostania
wiadomości.

Ja używam do tego celu głośnika systemowego (tego w środku obudowy komputera). Pakiet beep (u mnie Debian/Ubuntu) i w ekg:

on -a msg,chat * !^beep -f 3000 -l 125

Dla zdarzeń connect i disconnect też porobiłem sobie odpowiednie beepy, żeby wiedzieć, kiedy zrywa mi połączenie z serwerem i kiedy zostaje ono wznowione.

Zamiast beep możesz użyć jakiegoś konsolowego MP3-playera (potrafiącego odtworzyć pojedyńczy plik MP3 i zakończyć działanie) odtwarzającego wybrany przez ciebie dźwięk. Format MP3 to tylko przykład - tu możesz użyć czego chcesz.

Pozdrawiam serdecznie.

Odpowiedź listem elektroniczym