L'altre dia estava en un bar, i un noi em va demanar foc per
encendre un cigarret. De cop em vaig adonar que allà hi
havia una demanda i diners a embutxacar-se, així que vaig
acceptar encendre-li el cigarret a canvi de 10 penics. Però
no li vaig donar directament el foc, sinó que li vaig vendre
una llicència per encendre el cigarret. La meva llicència no
li permetia donar foc a ningú més, al cap i a la fi aquell
foc era propietat meva. Ell havia begut i em va prendre per
boig, però va acceptar el meu foc (i per tant la llicència
que governava el seu ús). Com era d'esperar en qüestió de
minuts un amic seu li va demanar foc, i vaig veure
escandalitzat com li donava el cigarret a l'amic perquè
pirategés el meu foc! Estava furiós. Em vaig començar a
obrir pas cap a aquella banda del bar, però, per horror meu,
l'amic va començar a encendre cigarrets d'altres persones,
aquí, allà, i per tot arreu! En poca estona tota aquella
zona estava disfrutant del MEU foc sense haver-me pagat res.
Enfurismat, vaig anar de persona en persona prenent-los els
cigarrets de les mans, llençant-los a terra, i
trepitjant-los. Sorprenentment el personal de seguretat no
va demostrar cap respecte per la meva propietat, mentre
m'arrossegaven cap a la porta.

                                -- Ian Clarke

http://www.gnu.org/philosophy/fire.html

--