Hi,

"B. P. TBC" <bp.tbc....@gmail.com> írta 2018-05-02 23:14-kor:
> A kérdésem az lenne, hogy hol rontottam el a konfigolást, mit kéne másképp
> csinálni, vagy egyáltalán hogy induljak el?
> Köszönöm a segítséget!

Ha a cél a "mac" szűréssel az lenne, hogy pl. dhcp snoopingot megfelelő
adattal meg tudj etetni, akkor amit "hiánynak" láttam: be kell konfigurálni
a dhcp szerverednek, hogy authoritatív.
A különbség: ha nincs neki explicit megmondva, hogy adott subnetben ő
authoritatív, akkor amire nem akar választ adni, egyszerűen csak nem küld
választ.
Lehet, hogy az allow class-ok mellé még kell neki explicit valami deny
szabály is. Régen csináltam már ilyet.
Viszont ha meg van neki mondva, hogy authoritatív és mindent jól csináltál,
akkor a nem odavaló gépeknek kiküldi explicit a NAK replyt.

Btw.: Annyira nem érzem "jó" védelemnek, hogy komplet oui-kat allowz. Így
ha valaki besettenkedik a hálózatodra, egy ugyanolyan gyártójú eszközzel,
mint a saját eszközparkod, máris a hajadra lehet kenni a mac szűrést.

Nincs valami inventoryd valami egyszerű sql-ben/akármiben, amiből aztán
lehetne generálni a konfigfájl adott részét?
Ha nem is akarsz fix IP-t rendelni a gépekhez, az entryket attól még be
lehet dobálni a poolba.

Üdv,
Gyu