On Tue, Apr 07, 2020 at 03:28:39PM +0200, dr. Zana János wrote:

> Mára leállok; attól félek, hogy a túl sok sikertelen próbálkozás miatt
> letiltanak.
>
> Nem testszik, hogy root jogokkal kell indítani. Nem tudom, miket kell
> beállítani az openvpn ablakban.

Ugy tunik, hogy nemigen tudod, miyen vpn-t kellene csinalnod, nem
hogy azt, milyen opciokra lenne szukseged... Marpedig ezen
alapveto informaciok nelkul biztosan nem fogod tudni
bekonfiguralni. Ugyhogy kerdezd meg a vpn rendszergazdajat a
szukseges informaciokrol.

A mai grafikus kornyezetekben kattintgatva be lehet konfiguralni
eleg sok vpn-t (ipsec es openvpn szinte biztosan mukodik), nem
kell root-kent csinalni semmit, es termeszetesen felhasznalonkent
kulonbozo vpn-eket tudsz konfiguralni, de egy felhasznalonak is
lehet tobb vpn-je (az persze nem biztos, hogy parhuzamosan tudsz
tobb vpn-t is hasznalni, az sok mindentol fugg). Ha megkapod az
alapveto informaciokat es megnezed a grafikus feluleten elerheto
konfiguracios lehetosegeket, nem kizart, hogy sajat magad is
rajossz, mit hova kell beirni...

--
                Udvozlettel
                                Zsiga