On 29-07-2003, at 11h 54'43", Ion-Mihai Tetcu wrote to ro-l10n about "[ro-l10n]
Fonturi .ro  - help"
> Salut,
>
> Nu reusesc sa setez sitemul sa lucreze cu fonturile .ro
>
> â ?? ?? ?? Îi
>
> mai exact sh si tz

si ăĂ.

> In KMail, am setat Encoding pe ISO-8859-2 si cand vreu sa trimit imi da:
> "Not all characters fit into the chosen encoding"
>
> Ce gresesc ??

Nu stiu KMail. Ai probleme similare si cu alte programe, sau numai cu
Kmail? Folosesti kde ca window manager?

> Incerc sa folosesc
> http://bucovina.chem.tue.nl/tastatura/.xmodmap.astiq_104
> cu o tastatura Chicony KB-9810 (imagine:
> http://www.ht.com.au/Attach/Images/ABEX.GIF )

Tastatura este OK. Dar daca folosesti kde cred ca sistemul tau vrea un
fisier xkbd.

Fisierul .xmodmap.astiq_104 este setat pe Latin1 (adica nu defineste
tz ci defineste thorn, adica caracterul cu acelasi cod din Latin1
echivalent cu tz din latin10 sau t cu sedila din Latin2). Daca folosesti
kde el iti seteaza de fiecare data tastatura care i-o dai in XF86Config
(nu ar trebui sa ai XF86Config-4?):

Section "InputDevice"
        Identifier      "Generic Keyboard"
        Driver          "keyboard"
        Option          "CoreKeyboard"
        Option          "XkbRules"      "xfree86"
        Option          "XkbModel"      "pc104"
        Option          "XkbLayout"     "us"
EndSection

Pe mine nu ma intereseaza ce scrie acolo, ca am pus in .xsession
linia asta:

/usr/bin/X11/xmodmap /home/mugurel/.xmodmap.astiq_104

Dar la kde (sau gnome) nu stiu ce este echivalent cu .xsession.
Ruleaza odata de mina intr-un terminal (xterm, kterm, etc.)
comanda xmodmap .xmodmap.astiq_104 sa vezi ce merge si cum merge.

Dar de vazut le vezi bine? Problema este ca nu le poti scrie sau nu le
poti trimite?

Test:  ăâîşţ-ĂÂÎŞŢ  ăâîşţ-ĂÂÎŞŢ  ăâîşţ-ĂÂÎŞŢ  ăâîşţ-ĂÂÎŞŢ  ăâîşţ-ĂÂÎŞŢ

Mugurel

P.S. Poti incerca sa modifici fisierul .xmodmap inlocuind Atilde cu
Abreve, thorn cu tsedilla, etc. sa vezi dace merge asa... Sau incarca
acesta care il atasez si decomenteaza liniile comentate cu ! si
comenteaza precedentele lor. Ai nevoie sa faci asta numai pentru a, s si
t. Succes. Evident trebuie sa rulezi xmodmap .xmodmap
! This is an `xmodmap' input file for
!   PC 104 key, wide Delete, short Enter (XFree86; US) keyboards.
! Automatically generated on Sun Jul 15 19:20:21 2001 by mugurel with
! XKeyCaps 2.46; Copyright (c) 1999 Jamie Zawinski <[EMAIL PROTECTED]>.
! http://www.jwz.org/xkeycaps/
!
keycode 0x09 =  Escape          Escape          Escape          Escape
keycode 0x43 =  F1              F13             F25             NoSymbol
keycode 0x44 =  F2              F14             F26             NoSymbol
keycode 0x45 =  F3              F15             F27             NoSymbol
keycode 0x46 =  F4              F16             F28             NoSymbol
keycode 0x47 =  F5              F17             F29             NoSymbol
keycode 0x48 =  F6              F18             F30             NoSymbol
keycode 0x49 =  F7              F19             F31             NoSymbol
keycode 0x4A =  F8              F20             F32             NoSymbol
keycode 0x4B =  F9              F21             F33             NoSymbol
keycode 0x4C =  F10             F22             F34             NoSymbol
keycode 0x5F =  F11             F23             F35             NoSymbol
keycode 0x60 =  F12             F24             NoSymbol        NoSymbol
keycode 0x6F =  Print           Execute         NoSymbol        NoSymbol
keycode 0x4E =  Scroll_Lock     Caps_Lock       XF86ModeLock
keycode 0x6E =  Pause           Break
keycode 0x31 =  grave           asciitilde      grave           grave
keycode 0x0A =  1               exclam          udiaeresis      Udiaeresis
keycode 0x0B =  2               at              adiaeresis      Adiaeresis
keycode 0x0C =  3               numbersign      ae              AE
keycode 0x0D =  4               dollar          currency        currency
keycode 0x0E =  5               percent         currency        currency
keycode 0x0F =  6               asciicircum     oslash          Ooblique
keycode 0x10 =  7               ampersand       grave           grave
keycode 0x11 =  8               asterisk        apostrophe      apostrophe
keycode 0x12 =  9               parenleft       quotedbl        quotedbl
keycode 0x13 =  0               parenright      degree          degree
keycode 0x14 =  minus           underscore      hyphen          hyphen
keycode 0x15 =  equal           plus            plusminus       plusminus
keycode 0x16 =  BackSpace       BackSpace       BackSpace       ssharp
keycode 0x6A =  Insert
keycode 0x61 =  Home
keycode 0x63 =  Prior
keycode 0x4D =  Num_Lock        Pointer_EnableKeys
keycode 0x70 =  KP_Divide
keycode 0x3F =  KP_Multiply
keycode 0x52 =  KP_Subtract
keycode 0x17 =  Tab             Tab             Tab             Tab
keycode 0x18 =  q               Q               acircumflex     Acircumflex
keycode 0x19 =  w               W               ediaeresis      Ediaeresis
keycode 0x1A =  e               E               currency        currency
!keycode 0x1A = e               E               EuroSign        EuroSign
keycode 0x1B =  r               R               idiaeresis      Idiaeresis
keycode 0x1C =  t               T               thorn           THORN
!keycode 0x1C = t               T               tcedilla        Tcedilla
keycode 0x1D =  y               Y               ydiaeresis      threequarters
keycode 0x1E =  u               U               ucircumflex     Ucircumflex
keycode 0x1F =  i               I               icircumflex     Icircumflex
keycode 0x20 =  o               O               section         section
keycode 0x21 =  p               P               paragraph       paragraph
!keycode 0x21 = p               P               sacute          sacute
keycode 0x22 =  bracketleft     braceleft       oacute          Oacute
keycode 0x23 =  bracketright    braceright      ograve          Ograve
keycode 0x33 =  backslash       bar             otilde          Otilde
keycode 0x6B =  Delete          Delete          Delete          ssharp
keycode 0x67 =  End
keycode 0x69 =  Next
keycode 0x4F =  KP_Home         KP_7
keycode 0x50 =  KP_Up           KP_8
keycode 0x51 =  KP_Prior        KP_9
keycode 0x56 =  KP_Add
keycode 0x42 =  Meta_L
keycode 0x26 =  a               A               atilde          Atilde
!keycode 0x26 = a               A               abreve          Abreve
keycode 0x27 =  s               S               masculine       ordfeminine
!keycode 0x27 = s               S               scedilla        Scedilla
keycode 0x28 =  d               D               eacute          Eacute
keycode 0x29 =  f               F               egrave          Egrave
keycode 0x2A =  g               G               ecircumflex     Ecircumflex
keycode 0x2B =  h               H               ocircumflex     Ocircumflex
keycode 0x2C =  j               J               iacute          Iacute
keycode 0x2D =  k               K               igrave          Igrave
keycode 0x2E =  l               L               odiaeresis      Odiaeresis
keycode 0x2F =  semicolon       colon           yen             yen
!keycode 0x2F = semicolon       colon           Lcaron          Lcaron
keycode 0x30 =  apostrophe      quotedbl        mu              mu
!keycode 0x30 = apostrophe      quotedbl        lcaron          lcaron
keycode 0x24 =  Return
keycode 0x53 =  KP_Left         KP_4
keycode 0x54 =  KP_Begin        KP_5
keycode 0x55 =  KP_Right        KP_6
keycode 0x32 =  Shift_L
keycode 0x34 =  z               Z               aacute          Aacute
keycode 0x35 =  x               X               agrave          Agrave
keycode 0x36 =  c               C               copyright       copyright
keycode 0x37 =  v               V               ccedilla        Ccedilla
keycode 0x38 =  b               B               uacute          Uacute
keycode 0x39 =  n               N               ugrave          Ugrave
keycode 0x3A =  m               M               onehalf         onequarter
keycode 0x3B =  comma           less            guillemotleft   guillemotleft
keycode 0x3C =  period          greater         guillemotright  guillemotright
keycode 0x3D =  slash           question        periodcentered  periodcentered
keycode 0x3E =  Shift_R
keycode 0x62 =  Up
keycode 0x57 =  KP_End          KP_1
keycode 0x58 =  KP_Down         KP_2
keycode 0x59 =  KP_Next         KP_3
keycode 0x6C =  KP_Enter
keycode 0x25 =  Control_L
keycode 0x73 =  Mode_switch
keycode 0x40 =  Alt_L
keycode 0x41 =  space           space           nobreakspace    nobreakspace
keycode 0x71 =  Alt_R
keycode 0x74 =  Mode_switch
keycode 0x75 =  Meta_R
keycode 0x6D =  Control_R
keycode 0x64 =  Left
keycode 0x68 =  Down
keycode 0x66 =  Right
keycode 0x5A =  KP_Insert       KP_0
keycode 0x5B =  KP_Delete       KP_Decimal

clear Shift
clear Lock
clear Control
clear Mod1