REKLI SU...

Izvor: Kurir, 27.10.2010; Strana: 8

Amfilohije Radović, mitropolit crnogorsko-primorski

- Hrišćanski je i čovečno da se osnivač Kurira pusti kako bi se branio sa
slobode. Znam da je imao tešku operaciju i da se trenutno oseća veoma loše, i
tim više mu treba što pre omogućiti da izađe iz pritvora. Upoznat sam sa
njegovom situacijom, te se svakodnevno molim za njegovo zdravlje.

Veselin Đuretić, akademik

- Rodića sam upoznao pre nekoliko godina, kad sam ga pozvao da govori pred
delegacijom iz Vašingtona. Tada sam shvatio da je reč o čoveku koji i te kako
poseduje nacionalnu svest i koji je veliki patriota. Treba mu omogućiti da se
brani sa slobode.

Jovan Krkobabić, potpredsednik Vlade Srbije

- Pitanje zdravlja je pitanje van svih drugih pitanja. Mislim da Rodiću treba
omogućiti da se leči, a država svakom građaninu mora da omogući lečenje na
adekvatan način. Rodiću želim da ozdravi što je moguće pre i da se vrati svojoj
porodici, a vama u Kuriru da nastavite da nesmetano radite svoj posao. Politika
me u ovom slučaju ne interesuje!

Rasim Ljajić, ministar za rad i socijalna pitanja

- Radisavu Rodiću mora se obezbediti normalno lečenje i apsolutno pravedno
suđenje. U skladu s njegovim zdravstvenim stanjem, za koje čujem da je veoma
loše, mora mu se omogućiti adekvatan lekarski i specijalistički tretman.
Naravno, u pravni deo ne možemo da se mešamo, ali takođe, mora mu se obezbediti
i najpravednije moguće suđenje.

Milan Marković, ministar za lokalnu samoupravu

- Bez ikakve namere da se bavim pitanjem sudskog postupka, želim da kažem da je
svaki čovek, bez obzira na vrstu i težinu dela koje mu se stavlja na teret,
nevin dok se ne dokaže suprotno. I da su mu zagarantovana ustavna i zakonska
prava, uključujući i pravo na zdravstvenu negu, ukoliko je ona potrebna. Nadam
se da je tako i u slučaju gospodina Rodića.

Sonja Biserko, predsednica Helsinškog odbora za ljudska prava

- Rodiću mora da se omogući odbrana sa slobode. Ako mu je operisano srce,
zaista bi morali da ga puste. Država ima načina da ograniči njegovo kretanje i
učini ga dostupnim pravdi. I Ustav, i zakon, i sve konvencije garantuju mu
pravo da se brani sa slobode, a produžetkom pritvora definitivno su mu ugrožena
osnovna i zagarantovana ljudska prava.

Dušan Savić, fudbalski trener

- Ukoliko se u Srbiji ugrozi i potpuno ukine sloboda govora, bojim se da od
demokratičnosti neće preživeti ni prvo slovo. Stoga oduvek podržavam one koji
su se u tom smislu našli na udaru države, u ovom slučaju Radisava Rodića.
Verujem da je čitava priča usko povezana s nedavno usvojenim nakaradnim Zakonom
o javnom informisanju.

Zoran Slavnić, košarkaški trener

- Rodić je veliki borac za istinu i nalazi se tamo gde mu nije mesto. Ako
hoćemo demokratiju, onda moramo da istrpimo istinu i sve što spada pod
novinarski kodeks. Vaš list nikad nije imao dlaku na jeziku, a meni ovo liči na
klasičnu hajku na najpopularnije dnevne novine.

Autor: NN