http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/214239/Moguca-rehabilitacija-generala-Draze

Danas svedoči Milton Fred

Moguća rehabilitacija generala Draže
T. N. Đaković | 29. 10. 2010. - 00:02h | Komentara: 62

Ne postoje rokovi, ali s obzirom na to da imam saznanja da je sud
pribavio svu potrebnu dokumentaciju, uključujući vrlo vredna dokumenta,
dobijena od Forin ofisa iz Velike Britanije, uz dragoceno svedočenje
američkog veterana Miltona Freda, verujem da već danas može da donese
odluku o rehabilitaciji Draže Mihailovića, komandanta Jugoslovenske
kraljevske vojske u otadžbini - kaže za „Blic“ Zoran Živanović, pravni
zastupnik podnosioca zahteva za rehabilitaciju Mihailovića.

Rasprava o predlogu za rehabilitaciju Mihailovića nastavlja se danas
pred Višim sudom u Beogradu. Živanović će predložiti svedočenje
američkog veterana koji je prekjuče došao u Beograd u organizaciji
Srpskog liberalnog saveta, jednog od podnosioca zahteva za
rehabilitaciju, i Branka Jevtića, potpredsednika asocijacije
ravnogorskih organizacija. Američki veteran otkriva za „Blic“ šta je ono
što će danas između ostalog saopštiti pred sudom, ukoliko njegovo
svedočenje bude prihvaćeno.

- Krajem jula 1944. godine, dva meseca nakon što su nas oborili nemački
lovci, a skrivali pripadnici njegovog pokreta, Draža Mihailović nam je u
svom štabu rekao: „Ukoliko u narednih sedam do deset dana ne uspostavimo
kontakt sa komandom 15. američke vazdušne armije američke ratne
avijacije, daću vam svoje ljude, moje vojnike, da vas sprovedu do
partizana u Sarajevu. Iako se na taj način izlažu velikom riziku i
opasnosti, moji vojnici spremni su na žrtve, da biste vi bili spaseni -
navodi Fred.

Njegovo današnje svedočenje u procesu za rehabilitaciju Mihailovića,
kako sam tvrdi, može preokrenuti istoriju.

Rehabilitacija Mihailovića, veruje Bojan Dimitrijević, istoričar i član
komisije za utvrđivanje istine o streljanju Mihailovića, neće iziskivati
ispisivanje nove istorije Drugog svetskog rata jer su, smatra, sve to
već poznate činjenice.

- Krajnje vreme je da se taj slučaj reši jer dramatično kasnimo sa
rehabilitacijom. Mihailović je trebalo da bude rehabilitovan najkasnije
2000, odmah posle oktobarskih promena - striktan je on.

Povodom dolaska američkog veterana na sutrašnje ročište kaže da su
američki piloti ponudili svoja svedočenja i 1946. godine na pravom
suđenju, kada je to odbila Vlada FNRJ. Podseća i da je Mihailovića za tu
akciju evakuacija i spašavanja 500 savezničkih pilota posthumno
odlikovao američki predsednik Truman 1947. godine, što samo po sebi
svedoči o njegovom antifašističkom delovanju.

- Svedočenje američkog veterana danas govori u prilog istorijskim
činjenicama da su Mihailovićeve snage u Srbiji bile antifašističke do
samog ulaska partizana u Srbiju, septembra 1944. godine - kaže Dimitrijević.

Podseća na istorijsku činjenicu da je šef američke vojne misije u
Italiji pukovnik Mekdaulen ponudio Mihailoviću da napusti zemlju s
poslednjom posadom koja je evakuisana. Mihailović je to odbio uz citat:
„Zemlja se ne nosi na đonovima cipela“. I ostao.

Oro: To je iracionalno

Svetozar Oro, učesnik NOB-a, jedan od najmlađih nosilaca spomenice kaže
za „Blic“:
- Ako oni mogu da ožive sve one žrtve koje su pale pod njegovom komandom
i odlukama, onda neka i njega rehabilituju. Ali, to nije moguće! To je
iracionalno. Mi nemamo pametnija posla. Drugi svetski rat je završen!
Pobednici i poraženi su jasni. To je već deo istorije. Taman posla da se
neko u Nemačkoj pojavi sa zahtevom za rehabilitaciju Hitlera!

<<~WRD000.jpg>>