Džonson: London nije Kosovo

FoNet | 29. 10. 2010. - 09:55h | Foto: AP | Komentara: 57
<http://www.blic.rs/Vesti/Svet/214305/Dzonson-London-nije-Kosovo/komentari>

Londonski gradonačelnik Boris Džonson je izazvao polemiku među članovima vlade
kada je poručio da u britanskoj prestonici "neće dozvoliti društveno čišćenje u
kosovskom stilu".

On je tako reagovao na vladin predlog da se smanje socijalna izdavanja za
stanovanje, a procenjuje se da bi ovim izmenama, ako ih parlament usvoji u
celini, bilo pogođeno oko 17.000 ljudi u Londonu.

Radi se o najsiromašnijima koji besplatno stanuju u stanovima i kućama koje im
je dodelila opština, pa se gradonačelnik, kako javlja BBC, pobunio protiv
predloženih izmena, jer bi one mogle da "nateraju ljude da se počnu iseljavati
iz Londona".

"Nećemo videti i nećemo pristati na bilo kakvu vrstu društvenog čišćenja u
kosovskom stilu. Dok sam ja gradonačelnik, neće se desiti da hiljade porodica
budu izbačene iz stanova u kojima su živele i pustile korene", rekao je
Džonson.

Pošto je, međutim, jedan od ministara - Vins Kejbl – optužio londonskog
gradonačelnika da koristi "zapaljivu retoriku", a od toga se ogradio kabinet
premijera Kamerona, koji je i šef Konzervativne stranke kojoj pripada i
Džonson, gradonačelnik je nakdnadno izjavio da su njegove reči - izvađene iz
konteksta.

A "Tajms" danas o tome objavljuje i komentar čija autorka kaže: "Da sam sa
Kosova, ja bih ga tužila"!

"Ko zna šta u Prištini misle o smanjenju socijalnih izdavanja u Britaniji, mada
verovatno imaju pametnije stvari o kojima razmišljaju", kaže autorka citirajući
Džordža Janga, lidera konzervativaca u donjem domu britanskog parlamenta, koji
je rekao da je "upotreba izraza društveno čišćenje i spominjanje Kosova" u
kontekstu socijalnih izdavanja - krajnje neprimereno.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/214305/Dzonson-London-nije-Kosovo