Piše: Tihomir Trišić    ponedeljak, 01 novembar 2010

Ko o čemu, kurva o poštenju
<http://www.akter.co.rs/index.php/politikaprint/3082-ko-o-emu-kurva-o-potenju.html>

Da li ste ikada čuli da nevladine organizacije mogu da izlože pritisku državne
organe? Ja nisam, mislim, nisam javno, iako mi je jasno da su brojne takve
organizacije formirane upravo sa tim ciljem. To Vam se u literaturi zove
“postizanje političkih ciljeva van političkih procesa”. Znači, NVO ne ide na
izbore, ne možete im izmeriti podršku građana, neki legitimitet, možete im samo
izmeriti uticaj, prisustvo u medijima, tekući račun i proceniti političke
ciljeve

Nekako na isti dan vlada je objavila da daje nagradu od 10 miliona evra za
informaciju koja će dovesti do lociranja i hapšenja generala Ratka Mladića,
optuženog od strane Haškog tribunala, i emitovana je emisija Antonele Rihe na
RTS-u, u kojoj je ona „raspakivala“ lik i delo tužioca za ratne zločine
Vladimira Vukčevića. Što se tiče te ucene od 10 miliona evra za Mladićevu
glavu, mislim da je to premalo novca. Oni koji bi našoj vladi mogli dati
informaciju koja će ih dovesti do tog generala baždareni su na mnogo, mnogo
veće iznose, što će reći da je moje mišljenje da Ratka Mladića obezbeđuje neko
mnogo bitniji od srpskih čuvara koji su baždareni i na mnogo manje iznose.
Uostalom, kome odgovara da Ratko Mladić nije u Hagu? Vladi Srbije, Saši
Vukadinoviću i njegovoj BIA-i, Borisu Tadiću,  pa čak i Tomislavu Nikoliću i
njegovoj SNS? Svima odgovora da je Ratko u Hagu ako može još juče. Možda Vam
ovo deluje kao šala, ali suverenitet Srbije se u narednim godinama neće
rešavati na polju oružanih snaga, već na polju ekonomije i NVO sektora Vlasti
da skine pritisak međunarodne zajednice sa vrata i uslovljavanja i ucene kojima
su izloženi zbog tog pitanja, a Tomislavu Nikoliću da taj posao odradi ako može
ikako Boris Tadić. Potencijalno to bi bio još jedan nepopularan Borisov potez
koji će građani da dočekaju na nož, a njega neće sačekati vrući krompir kad uđe
u vlast, nada se Tomislav. Znači, Srbija ima ozbiljnu političku volju da izvede
Mladića pred Hag, službe rade u punom gasu na njegovom lociranju, pa ipak njega
nema, pa ipak moraju da oglase nagradu i lov na Mladićevu glavu. E sad, kome
odgovara da Ratka još nema u Hagu? Onima koji  tim slučajem uslovljavanju,
usporavaju, gnjave sve nosioce vlasti u Srbiji već godinama. Da se razumemo, ne
mislim tu na naša kokodakala, nacionalne magove i prodavce kojekakvih srpskih
nebeskih ideologija, pa oni nemaju resurs da sami sebe organizuju a ne da
sačuvaju, skrivaju i sprovode sofisticiranu operaciju skrivanja jednog tako
traženog čoveka kao što je Ratko Mladić. Znači, moje mišljenje je da je do
Ratka Mladića stigla nečija druga služba pre srpske, i da će ga srpska služba
otkriti onog trenutka kad ova koja je do njega došla pre naše za to bude imala
interesa, a to će biti kad Vlada Srbije bude prihvatila sve šta se od nje
traži, ali baš sve. Što će reći da našoj vladi nije potrebno raspisivanje
nagrade od 10 miliona evra, jer Ratka ne čuva neki naš čobanin, već igrači čiji
su budžeti baždareni na mnogo, mnogo veće sume, toliko velike koliko ne pokriva
celi godišnji budžet Srbije. Da se vratim na drugu pomenutu vest tog dana,
tužioca Vladimira Vukčevića. Čovek je izustio i nasred RTS-a izjavio da je bio
pod velikim pritiscima od strane nevladinih organizacija pod 1, i pod 2. da je
imao zaštitu od smenjivanja sa te funkcije od strane Karle del Ponte. Što će
reći da tužioca za ratne zločine ne bira Srbija, već Haški tribunal, što opet
govori da smo banana republika i to niko drugi već sam tužilac. E sad, da li
[...]
ciljeve. I to je to, to je globalizam. Velikim igračima, poput Amerikanaca,
Engleza, Rusa, Nemaca i ostalih ne treba blagonaklonost političara i partija po
svaku cenu, iako bi oni to voleli, ali da bi im volju upodobili svojim
očekivanjima tu su njihove NVO. Jedni igraju preko ovih profesionalnih
pederskih i lezbijskih NVO, drugi preko navijačkih i nacionalističkih, a sve sa
namerom da postignu svoje političke ciljeve u vanpolitičkim procesima. Kako to
lepo zvuči, literarno... Tako da se to ne može zaustaviti ni sprečiti,
metodologija je globalna, univerzalna i nije isključivo namenjena Srbiji. Zato
Srbija i njeni žitelji, političari, aktivisti, građani moraju da izmene taktiku
i počnu da funkcionišu na sličan način. Ukoliko ’oćete da vršite pritisak na
tužioca za ratne zločine, recimo, organizujte se u NVO, ako ste protiv Jelene
Karleuše i profesionalnih NVO pedera i lezbijki organizujte NVO, ako Vam smeta
gradonačelnik jer je zabranio pušenje u svim kafanama organizujte NVO koja će
vršiti na njega pritisak uz obrazloženje da su Vam ugrožena vaša prava, pravo
da slobodno uživate u duvanu ne izlažući pri tom bilo koga duvanskom dimu. I
tako redom. Ako može Rokfeler da se bavi postizanjem političkih ciljeva van
političkih procesa, što to ne bi radili i građani Srbije koji ne misle isto kao
Nataša Kandić, recimo, ili ta Jelena Karleuša ili taj Tomislav Karadžić,
„delije“, „grobari“, pederi, političari. I onda meni moj prijatelj kaže: „Pa
neće niko da nas finansira.“ Pa, i druge neće niko da finansira, zapravo, u
celoj priči niko nikog ne finansira već svi plaćaju usluge, jedni su izvršioci
i za to primaju naknadu, a drugi su naručioci političkih ciljeva i za
ostvarenje toga plaćaju NVO fakturu koja najčešće ima neki literarni naziv
poput projekata, donacija, sponzorstava, konsaltinga i tome slično. Možda Vam