http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/139604/Hapsite+me%2C+ali+Pre%C5%A1evo+%C4%87e+biti+u+Velikoj+Albaniji!.html

PREŠEVO 06. 11. 2010

PRESS

INTERVJU,Orhan Redžepi, potpredsednik SO PreŠevo

Hapsite me, ali Preševo će biti u Velikoj Albaniji!

Orhan Redžepi, potpredsednik SO Preševo, bivši komandant terorističke
OVPBM i lider Albanskog nacionalnog pokreta, u intervjuu za Press kaže
da će Preševo do 2015. sigurno biti deo velike Albanije!
1
Nova provokacija albanaca sa juga Srbije... Orhan Redžepi

Redžepi nema nameru da se distancira od svog prošlonedeljnog nastupa u
Tirani, kada je rekao da je „Preševska dolina najokupiraniji deo
albanske teritorije". On čak poziva srpsko tužilaštvo da izda nalog za
njegovo hapšenje, jer se, kako kaže, uželeo srpskih zatvora!

- Moja izjava u Tirani je zakasnela, a nikako ne ishitrena. Na kraju
krajeva, Preševo i Bujanovac su do 1956. godine bili deo teritorije
Kosova. Ne znam šta je tu sporno?!

Ali, Republičko tužilaštvo najavljuje istragu protiv vas?

- Već sam ranije bio politički zatvorenik, prvi put još 1982. I moja
sestra je bila politički zatvorenik, ona je osuđena kada je imala samo
17 godina! Što se mene tiče, neka odmah izvole, baš sam se zaželeo
srpskih zatvora!

Riza Halimi kaže da sve ovo pričate samo da biste pridobili glasove?

- Vidite, mi u Preševskoj dolini slobodu čekamo veoma dugo, čak 2.238
godina!

Kako sad to?!

- Pa, od kada su Rimljani zauzeli Iliriju, odnosno od kada je pala
kraljica Teuta, pa sve do danas, nad nama su bili prvo Rimljani, potom
Vizantinci, pa Sloveni, Otomani i ponovo Sloveni... U nama teče antička
krv koja nikad neće nestati. Nema, dakle, ovde marketinga, nema iluzija,
uskoro će postojati prirodna Albanija.

Tužilaštvo: Skupljamo dokaze

U Republičkom javnom tužilaštvu juče nam je potvrđeno da je pokrenuta
istraga protiv Orhana Redžepija, ali i protiv predsednika opština
Preševo i Bujanovac Ragmija Mustafe i Jonuza Muslijua, koji su na skupu
u Tirani pozivali na rušenje ustavnog poretka Srbije.

Kako saznajemo, trenutno se prikupljaju dokazi protiv svih njih i
konačna odluka o daljem postupku biće doneta sledeće nedelje.
Kako mislite da svoj cilj ostvarite bez nekog novog rata?

- Već u januaru 2011. obratićemo se Međunarodnom sudu pravde u Hagu i
zatražiti reviziju tog Londonskog sporazuma iz 1913. Ako su taj
„sporazum" kao nevalidan odbacili i Medlin Olbrajt i Robin Kuk i Toni
Bler, zašto bismo ga mi Albanci poštovali...

Rekli ste da je za vas skup u Tirani bio istorijski momenat, jer se
čitavog života borite da Preševo i Bujanovac budu sastavni deo Kosova, a
samim tim i Albanije...

- Ogromna je važnost skupa u Tirani, jer smo na njemu napokon
organizovano krenuli u odlučujući napad na sve ono što nam je stajalo na
put realizovanja vekovnih albanskih zahteva o tome da napokon budemo
gospodari na svome. Više od 30 godina borim se da do ovoga dođe, prvo
organizujući demonstracije, pišući parole i napokon stavljajući pušku na
rame! Sve ide ka tome, sve ide da do toga dođe, sve okolnosti regiona
idu u tom pravcu. Vrlo, vrlo uskoro, najkasnije do 2015, Preševska
dolina će biti sastavni deo prirodne Albanije.

Šta očekujete, ko će sve stati iza vaših zahteva i predloga?

- Svi ćemo stati iza platforme za stvaranje prirodne Albanije, koju smo
prošle nedelje promovisali. Svi! Uskoro će prirodna Albanija imati
najmanje deset miliona stanovnika.

Jelena Stojković

<<~WRD000.jpg>>