http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/139443/Mionica%3A+Dr%C5%BEava+zaboravila+na+nas.html

MIONICA 05. 11. 2010

PRESS

Mionica: Država zaboravila na nas

Ni 12 godina posle zemljotresa koji je razorio njihov kraj mnogi
stanovnici Mionice nemaju krov nad glavom, pomoć još očekuje 1.300
domaćinstava
Borka Gavrilović ispred svoje kuće u mioničkom selu Maljević
Ogorčena... Borka Gavrilović ispred svoje kuće u mioničkom selu Maljević

Građani mioničkog kraja, koji ni 12 godina posle razornog zemljotresa
nisu dobili krov nad glavom, poručuju žiteljima Kraljeva i okoline da se
„naoružaju" strpljenjem i da ne gube nadu da će im oštećene kuće biti
sanirane. Nada je jedino što drži 1.300 domaćinstava u mioničkom kraju,
čije kuće su još 1998. godine označene za rušenje.

Starica Borka Gavrilović (75) iz mioničkog sela Maljević, u kojem skoro
da nema kuće koju nije oštetio zemljotres, već 12 godina na spavanje
odlazi sa strahom, jer napukli zidovi i plafoni u staroj i trošnoj kući
svakog časa mogu da se na nju obruše. Živi sama, bez ikakvih primanja i
mogućnosti da popravi ono što je zemljotres porušio.
nema pomoĆi... Tomislav Marković
Nema pomoći... Tomislav Marković

Samo obećanja

- Nema zida u kući koji nije napukao. Sa krova su popadali crepovi,
svake godine nešto krpim, međutim, slaba je vajda, u kući prokišnjava i
ne znam šta mi je teže, da li voda koja lije sa plafona, ili pukotine po
zidovima, koje su svaki dan sve veće. Sama sam zamazivala pukotine u
kuhinji u kojoj boravim, koja mi je sve, i dnevna i spavaća soba.
Komisije su dolazile i prolazile, obećavali su svašta, međutim, od toga
nije bilo ništa. Ali, ne gubim nadu, valjda će i mene Bog pogledati -
priča ova baka, čija je kuća još više rastresena posle zemljotresa koji
je pogodio okolinu Kraljeva.

- Žao mi je tih ljudi, znam kroz šta prolaze, bila sam u toj koži i
dan-danas ništa od države nisam dobila. Nadam se da će imati više sreće
od nas, da će država brže obnoviti taj kraj, ali verujem i da neće
zaboraviti ni nas, nismo to zaslužili. Gradili su kuće i onima kojima ne
sleduju, a nas mučenike koji nemamo gde da živimo niti imamo neka
primanja su zaobilazi - priča kroz suze Borka Marković.

U njenom komšiluku živi petočlana porodica Marković, kojoj je zemljotres
oštetio novu kuću. Sagradili su je 1994. godine, a samo četiri godine
kasnije svi zidovi su popucali, a spratni deo preti da se sruši.

Radovi još nisu počeli

- Posle zemljotresa komisija je procenila da je kuća za sanaciju, a ne
za rušenje. Za 12 godina obećavali su sve i svašta, čak je urađen i
projekat sanacije, međutim radovi nisu počeli, a poslednje dve godine
čak nas više nema ni na spisku za prioritetnu sanaciju. Prođe nam život
u čekanju, 12 godina nije malo... Da bismo imali gde da živimo, morali
smo da saniramo velike pukotine u prizemlju kuće o svom trošku, ali nam
je problem spratni deo kuće, gde su betonske grede popucale i pitanje je
dana kada će sve da padne i da se obruši - priča glava porodice Tomislav
Marković, koji u zajednici živi sa roditeljima, ženom i maloletnim detetom.

On kaže da se ne boji da će mionički kraj potpuno biti zaboravljen nakon
zemljotresa koji je oštetio objekte u Kraljevu i okolini.

- Iskreno, nas je država zaboravila još pre ovog zemljotresa koji se
desio u Kraljevu. Oni se igraju sa nama, ulivaju nam lažnu nadu. Ne znam
šta bih poručio građanima Kraljeva, kamo lepe sreće da nije bio
zemljotres. Ne znam čemu da se nadaju kad vidimo kako je prošao mionički
kraj. Mi smo tužan primer za celu Srbiju. Neka se naoružaju strpljenjem,
jer će im trebati, to mi najbolje znamo - kaže on, i dodaje da ipak ne
gubi nadu da će priča o mioničkom zemljotresu jednog dana biti završena
i da će kuće biti sanirane i izgrađene.

Predrag Blažić
Još se nada... Predrag Blažić

Opština: Vlast ne mari za naš kraj

U mioničkom kraju u ovoj godini zbog nedostatka para nije izgrađena
nijedna kuća, a sve manje se para izdvaja za obnovu oštećenih objekata.
Zamenik predsednika opštine Mionica Predrag Blažić ipak je optimista i
veruje da država neće zaboraviti na muke naroda u mioničkom kraju.

- U našoj opštini doneta su rešenja o rušenju 1.300 kuća, tako da ti
objekti već 10 godina nisu za život, ali mnogi građani kuće nisu
napustili jer nemaju drugo rešenje. To pokazuje da država ne mari mnogo
za naš kraj, ali verujem da će se promeniti državna politika. Sredstva
koja dobijamo su minimalna, sigurno je da će sva pažnja sada biti
usmerena na pomoć Kraljevu, ali verujem da će država povesti računa o
tama i da ćemo konačno pomoći da zaokružimo priču u mioničkom
zemljotresu, a u suprotnom, ako budemo gradili ovim tempom, ovaj posao
nećemo završiti ni za 20 godina - objašnjava Blažić.

S. STEVANOVIĆ

<<~WRD364.jpg>>