Стравични злочини над Србима: Четири и по сата убијања на филму
<http://in4s.net/index.php/politika/srbija-cg-srpska/2246-stravini-zloini-nad-srbima-etiri-i-po-sata-ubijanja-na-filmu>

недеља, 07 новембар 2010 20:20 вести

<http://in4s.net/index.php/component/mailto/?tmpl=component&link=aHR0cDovL2luNHMubmV0L2luZGV4LnBocC9wb2xpdGlrYS9zcmJpamEtY2ctc3Jwc2thLzIyNDYtc3RyYXZpbmktemxvaW5pLW5hZC1zcmJpbWEtZXRpcmktaS1wby1zYXRhLXViaWphbmphLW5hLWZpbG11>
<http://in4s.net/index.php/politika/srbija-cg-srpska/2246-stravini-zloini-nad-srbima-etiri-i-po-sata-ubijanja-na-filmu?tmpl=component&print=1&layout=default&page=>
<http://in4s.net/index.php/politika/srbija-cg-srpska/2246-stravini-zloini-nad-srbima-etiri-i-po-sata-ubijanja-na-filmu?format=pdf>

 <http://in4s.net/images/stories/Srpska/Mladic-Karadzic-rat/srpske-zrtve.jpg>

Центар Републике Српске за истраживање ратних злочина наставља са прикупљањем
доказа о злочинима за које оптужују команданта 5. корпуса АБиХ Атифа
Дудаковића, а почињеним у акцији "Олуја" на тзв. Сувој међи, односно на
територији општине Двор на Уни и Новом Граду. Конкретно, траже се сведоци и
врше препознавања убијених Срба, чије је ликвидације снимао злогласни одред
"Хамзе" што је објављивано на појединим телевизијама.

Директор "Веритаса" Саво Штрбац каже да његова организација располаже са
снимљеним материјалом у трајању од четири и по сата.

- Имамо стравичне слике клања српских војника, цивила, жена, деце... Филмски су
документоване пљачке по селима Котарани, Сочаница, Јавница, Љубина, Косна,
Мајдан.

Снимљен је покољ једног броја цивила из избегличке колоне код села Рујевац на
путу Глина - Двор на Уни, где су се спојиле снаге АБиХ и припадници "Мамби"
Хрватске војске - каже Штрбац.

Он додаје да су у напуштеном кампу Унпрофора пронашли породицу српског војника
кога су "Хамзе" заробиле на Сувој међи изнад села Љубина, код споменика Петру
Мркоњићу. Реч је о Ради Тривановићу (1960) из Зута.

- Заробили су га, наредили му да клечи са рукама изнад главе, а они су из
бункера извлачили и убијали његове другове, сусељане из Зута и Добретина. На
крају су и њему пуцали у потиљак. Његови посмртни остаци још нису пронађени и
бојим се да су завршили у Поточарима - причала је Радина супруга Драгица, која
са сином живи у избеглиштву у Младеновцу, а преноси Штрбац.

Како је убијен Мирко Деветак

Мира Деветак са три кћерке, од којих је једну родила у избегличкој колони у РС,
на филму је гледала заробљавање, мучење и на крају ликвидацију супруга Мирка,
несталог на Сувој међи.

- Мирко се читавих 15 година води на списку несталих. Увек сам девојчице тешила
да ће тата однекуд доћи. Међутим, након што сам погледала филм и видела његово
убијање, преживела сам шок. Предстоји ми да му пронађем посмртне остатке и
достојно га сахраним. Да ли су их покопали на месту ликвидације, или у Цазину,
Бужиму, Бихаћу или одвезли у Поточаре код Сребренице - не знам - прича Мира
Деветак.

<<image001.png>>

<<image002.png>>

<<image003.png>>