http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:306951-Vladika-Artemije-Sve-bilo-po-zakonu

Vladika Artemije: Sve bilo po zakonu

N. B. | 09. novembar 2010. 10:43 > 20:29 |
<http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:306951-Vladika-Artemije-Sve-bilo-po-zakonu>
 Komentara: 2

Sve je urađeno uz moje znanje, a o svemu postoji dokumentacija. Uzimao sam
novac iz blagajne, ali isključivo za radove na rekonstrukciji - rekao je
vladika na sudu

BEOGRAD - Ja sam davao naloge da se iz blagajne obave isplate kako bi mogli da
se izvode građevinski radovi. Prethodno je bila obavljena sva neophodna
provera. Sve je urađeno po zakonu, uz moje znanje, a o svemu postoji
dokumentacija.

Ovim rečima, vladika Artemije svedočio je u utorak na procesu protiv Predraga
Subotičkog, direktora građevinskog preduzeća "Rade Neimar", optuženog da je
proneverio novac iz blagajne Raško-prizrenske eparhije, namenjen obnovi
porušenih svetinja na Kosmetu. I on je pred Višim sudom negirao sve navode
optužnice.

ŠIŠATOVAC PO okončanju pretresa, vladika Artemije se uputio u manastir
Šišatovac, na Fruškoj gori. Odluku da penzionerske dane provede u ovom
manastiru jednoglasno je u maju doneo Sinod SPC. Artemijeva želja je i bila da
ga pošalju u neki od manastira koji pripadaju Sremskoj eparhiji.

- Uzimao sam novac iz blagajne, ali isključivo za radove na rekonstrukciji -
bio je decidiran optuženi.

Subotički je od februara u pritvoru, a uz njega je optužen i Simeon Vilovski,
bivši bliski saradnik penzionisanog vladike Artemija. On se nalazi u Grčkoj i
postupak protiv njega je razdvojen. Prema optužnici, Subotički i Vilovski su od
8. jula 2004. do januara ove godine, zloupotrebom službenog položaja,
prisvojili 350.000 evra iz blagajne eparhije. Navodi se da je Vilovski, koji je
bio ovlašćen za zastupanje Eparhije raško-prizrenske i kosovskometohijske,
preko blagajne eparhije, Subotičkom u gotovini isplaćivao novac za, navodno,
izvršene radove na rekonstrukcijama i adaptacijama manastira na Kosmetu.

U prilog odbrani, advokati su sudu dostavili fotografije manastira Devič, Sveti
Arhangel, Zočište, kako su izgledali pre i posle rekonstrukcije. Predali su i
zbirku priznanica o radovima, kao i odluku eparhije o formiranju svog
građevinskog centra. Zatražili su i ekonomsko-finansijsko, kao i građevinsko
veštačenje. Predložili su da se saslušaju dvojica monaha koji žive u
obnovljenim konacima kako bi i oni potvrdili da su obavljeni radovi.

Predlozima se usprotivio zamenik tužioca, napominjući da nije sporno da je deo
objekata izgrađen, već da je pitanje od kakvog materijala i na koji način.

VILOVSKI

SIMEON Vilovski je u Grčkoj, čije su pravosudne vlasti u julu odbile da ga
izruče Srbiji. Grčki Vrhovni sud odbio je kao nepotpun i bez dokaza zahtev
srpskih vlasti za ekstradiciju. Uhapšen je 11. marta po međunarodnoj poternici,
a Srpska pravoslavna crkva mu je oduzela monaški čin.