Ubediti Srbe da ne veruju svojim očima

Režimski „spin doktori" prevazišli su ove nedelje sami sebe. Videli ste već,
izveštaj Evropske komisije, u kojem se Srbija opisuje kao najkorumpiranija
zemlja, a reforma pravosuđa ocenjuje kao kriminalna, u srpskim je medijima
proglašen je za „novu blistavu evropejsku pobedu"!?!

Vicepremijer Đelić objasnio nam je da se nismo dobro razumeli i da smo mi to
zapravo pohvaljeni (?!), ministarka Malović kazala nam je da je sporni izveštaj
najbolji podsticaj za nju i njene saradnike (?!?), a predsednica VSS Nata
Mesarović (to je ona što je sama sebi dala platu od četiri hiljade evra) u
društvu Borisa Tadića pred TV kamerama aplaudirala je „sjajnim rezultatima
evropskih reformi"!?! Naravno, beogradski nikad kontrolisaniji mediji sve su to
disciplinovano preneli. Ama, milina jedna...

Niko pritom nije upitao kako to da su isti ti glasnogovornici režima prošle
godine za „Legijine dobošare" proglašavali sve nas koji smo kritikovali reformu
pravosuđa?! I da li to što sada Evropska komisija istu tu reformu napada
potpuno istim argumentima, može biti, znači da su i Štefan File i Vensan Dežer
zaštitnici lika i dela gospodina Ulemeka?! Niko se, naravno, ne usuđuje ni da
upita kako to da nas Evropa stavlja na stub srama zbog skandalozne reforme
sudstva, a da ministarki pravosuđa Snežani Malović ne zafali ni dlaka s glave?
Pa, ko je, majku mu staru, kriv za sve to? Žika Živac?!

No, priča o spinovanoj, apsolutno kontrolisanoj, potemkinovskoj Srbiji ne može
biti potpuna bez priče o poseti Tome Nikolića razrušenom Kraljevu. Lider
naprednjaka otišao je tamo i žrtvama zemljotresa odneo pomoć od 200.000 evra.
Složićemo se, gest za pohvalu. Ipak, ni u jednom velikom beogradskom pisanom
mediju, nigde osim u Pressu, nije objavljeno ni slovo o tome!?! Sve su
redakcije imale svoje izveštače u Kraljevu, ali iz vrha vlasti je stigao nalog
da o Tomi ni slovo ne sme da se objavi! Naređenje. Izvršenje!

Da se mi razumemo, nisam ja Tomin advokat, nije ovde reč o politici. O
novinarstvu, o javnosti je ovde reč, o poražavajućoj činjenici da su mediji u
Srbiji danas kontrolisaniji nego ikada u poslednjih dvadeset godina, o strašnoj
istini da je Srbija danas u rukama ljudi koji misle samo i jedino kako da što
duže ostanu na vlasti.

I tako dolazimo do suštine. Tako dolazimo do saznanja da režimski „spin
doktori" iskreno veruju da je Srbiju moguće držati u neznanju i da je Srbe
moguće ubediti da ne veruju svojim očima. Ali, to, na sreću, tako ne biva. Jer,
ne može se gladnima dugo prodavati prazna evropska žvaka. Ne može se, bre,
pričati o Evropi narodu koji preživljava sa 1.000 dinara dnevno.

I šta će sad biti? Ne znam. Samo znam da dobro biti neće.

http://www.pressonline.rs/sr/kolumne/story/140378/Ubediti+Srbe+da+ne+veruju+svojim+o%C4%8Dima.html