Hallo,

De Android applicatie Vespucci <https://play.google.com/store/apps/details?id=de.blau.android> wordt door veel mappers gebruikt om OSM te verbeteren. Het viel me afgelopen maanden op dat de Nederlandse vertalingen van de app grootendeels ontbraken. Daarom heb ik deze toegevoegd via Transifex, zoals staat beschreven in de documentatie van het project.

Vanaf versie 15.1 <http://vespucci.io/help/en/15.1.0%20Release%20notes/> zijn de eerste volledige Nederlandse vertalingen onderdeel van de app. Dat houdt in:

 * Teksten en labels op knoppen en in menu's;
 * Veel voorkeuzen met alle mogelijke tags en bijbehorende waarden
   (duizenden);
 * De introductie pagina van de "Hulp" sectie. De andere "Hulp"
   pagina's kunnen niet vertaald worden.

Ik hoop dat hiermee bijdragen aan OSM voor Nederlands-sprekenden weer een stapje gemakkelijker wordt. Reacties zijn welkom, al kunnen verbeteringen aan de vertalingen altijd direct via Transifex <https://www.transifex.com/openstreetmap/vespucci/> worden doorgevoerd.

Vriendelijke groet,
/Hidde Wieringa/