Ik ben nog wel een oude mailing list liefhebber :-)

Ik ben/was hier ook in geinteresseerd,
Er staat wel het een en ander op de wiki

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dcharging_station

Mijn hoop was namelijk ook dat de EVSE nummers allemaal goed in OSM kwamen.
Er werd namelijk gewerkt met wat standaardisatie rond het melden van het bezet
zijn van palen etc. Ik ging ervan uit dat die met EVSE nummers zouden werken,
en dat we dan misschien vanuit de OSM gegevens de bezetting op de een of andere
manier (live) zouden kunnen visualiseren...

Maar waarschijnlijk een beetje luchtfietserij :-)

Groet,

Richard Duivenvoorde