Från: Mattias Dalkvist
Skickat: den 11 maj 2017 18:14
Till: OpenStreetMap Sverige mailinglista
Ämne: [Talk-se] ID översättningar

Hej

I ID så är highway=path översatt med stig vilket de många förknippar med något
mindre i skogen, inte alls lika generellt som det Engelska uttrycket.
Ett av de rekommenderade sätten att tagga gång- och cykelbanor är ju
highway=path med  foot=designated och bicycle=designated och jag har sätt flera
nybörjare som ändrar dem till footway. Har också sätt några som satt
highway=footway och highway=cycleway

Någon som kan komma på något bättre än Stig?
Det ända jag kommer på är något i stil med "Stig, gång- & cykelväg" vilket inte
är så bra ;)

--
Dalkvist