Hej. Var det någon som var intresserad av detta och tycker att det är en bra idé? Någon som kikade på datan jag länkade till?

Mvh Christian

Den 2022-09-22 kl. 12:43, skrev John Bäckstrand:
Jag tror jag redan kommenterat lite tidigare på detta på fb kanske, men har du gjort några experiment med att skatta hur bra data:t stämmer genom att sampla en bit utanför polygoner och försöka se ev. offset?

Några enkla exempel är ju tex. att alla punkter söder om polygonen också är upphöjda, tyder på offset-fel. En annan indikator på något fel är om det saknas en tydlig sänkning i höjd utanför polygonens samples.

Min tanke vore ju att lista "avvikande" byggnader och göra en sorts todo-list för granskning tex.

Men detta är kanske mer en extra feature, och jag tycker det du beskriver i övrigt låter bra.