Hola de nou,

Perdó per ser tan pesada. Se'm van acudint coses i, en lloc d'esperar-me
i escriure-les totes en un mateix correu, estic enviant 30 correus
diferents...

Una cosa que considero que és molt important: jo recomanaria que les
fitxes es fessin per conceptes... Però, aleshores, hauríem de muntar
pàgines de desambiguació, com a la viquipèdia.

M'explico:

· El terme "border", per exemple, es pot traduir com a "vora" o com a
"contorn"; aquests termes, en català són sinònims.

· En canvi, el terme "break" es pot traduir com a "salt" o com a
"pausa", que en català tenen significats completament diferents.

Una fitxa per termes seria com una entrada en el viccionari. Per
exemple, «llengua» [http://ca.wiktionary.org/wiki/llengua]. Hi tenim
totes les accepcions a la mateixa fitxa. I, a les traduccions, trobem
que en anglès es pot dir "language" o "tongue". Però quina accepció en
català correspon a l'accepció en anglès?

Una fitxa per conceptes seria com una pàgina a la viquipèdia. Si cerquem
«llengua»[http://ca.wikipedia.org/wiki/Llengua], anem a parar a una
pàgina de desambiguació. Triem quin concepte cerquem, i a cadascuna de
les fitxes veurem la definició per a aquell camp concret (per això és
interessant incloure-hi l'arbre de camp. No és el mateix parlar del
virus -malaltia que d'un virus informàtic...) i la traducció del terme a
diferents llengües.

No sé si m'he explicat gaire bé... Penso que, els traductors, el que
busquem és la traducció d'un concepte determinat, no pas les diferents
accepcions del terme en una altra llengua. Per tant, suposo que seria
més útil fer fitxes diferents per als diferents conceptes. Per exemple,
fer dues fitxer per a "break": "break (salt)" i "break (pausa)".

Algú que tingui més experiència que jo en terminologia pot confirmar que
tot això és correcte?

 salut,

sílvia

El dt 27 de 03 del 2007 a les 14:23 +0200, en/na eml va escriure: