2010/5/20  <wikipl-l-requ...@lists.wikimedia.org>:
> Re: [Wikipl-l] szkoła "2.0"

To i ja coś od serca napiszę, co o tym myślę :)

Po pierwsze, tłumaczenie ludziom prawa autorskiego jest czasochłonne,
mozolne, a i tak wszystko zależy od dobrej woli i chęci osoby
nauczanej.

Po drugie, jeśli nie chcemy mieć "problemów" z niedozwolonym użyciem
naszych utworów, zacznijmy je przekazywać do domeny publicznej (PD).
Wówczas osoba korzystająca z naszych mediów i tak musi podać autora, a
większości z nas, przecież tylko o to chodzi.
Przecież taki Mickiewicz czy Słowacki nie znali wolnych licencji, a
teraz po ich śmierci reprinty nadal są podpisywane ich nazwiskami.
Więc zamiast bardziej komplikować i tak skomplikowaną rzeczywistość,
wróćmy do źródeł :D

Po trzecie, tworzenie wklejek/szablonów, by ułatwić korzystanie z
wolnych zasobów w postaci typu "© Paweł Marynowski / Wikimedia Commons
/ CC-BY-SA-3.0" nic nie daje i mówię to z własnego doświadczenia.
Wiele moich grafik jest wykorzystywanych na różnych mniej i bardziej
poważnych serwisach i rzadko, gdzie ktoś podaje idealny opis "autor:
imię nazwisko, licencja". Szczerze powiedziawszy, to nasze postulaty
są utopijne i od pewnego momentu zacząłem się zadowalać prostym
podpisem "fot. imię nazwisko" czasem z dopiskiem "źródło: Wikipedia".
Ale dlaczego tak? Odpowiedź jest prosta! Jeśli serwis ma użyć grafiki,
do której podpis jest tak długi i nic nie znaczący dla czytelnika
serwisu, to woli albo podpis zmodyfikować pod siebie, albo użyć innej
grafiki.

Pozdrawiam :)
Patrol