Veškerý provoz z brmlabu (default route na tom Mikrotiku) je routován přes VPN.

VPN je OpenVPN přes TCP, protože "operační systém" RouterOS nepodporuje UDP
OpenVPN.

TCP bulk přenosy přes TCP VPN mají zásadní problémy.
https://sshuttle.readthedocs.io/en/stable/how-it-works.html

Pokud chceš měřit linku co nám poskytuje budova, nemůžeš to měřit přes
TCP-over-TCP.

Jedním ze způsobů jak to udělat je přidat na routeru specifickou routu na
server proti kterému měříš tak, aby nešla přes VPN.

Konečné řešení tohoto problému je smazat "operační systém" RouterOS a
nainstalovat tam něco normálního, čímž se současně vyřeší několik dalších
problémů způsobených "operačním systémem" RouterOS.