enderunixdeki qsheff+spamassassin dokumanı haricinde sadece procmail kuruyorsunuz.(ben bütün sunucularımda debian kullandığımdan apt ile kurdum) kullanıcının maildiri içinde .procmail ve .qmail olarak iki dosya yaratıyorsunuz.
.qmail dosyasını zaten bilirsiniz.yonlendirmeler için filan kullanılır.

drwx------   3 vpopmail vchkpw 4096 2005-11-30 19:53 .
drwx------  23 vpopmail vchkpw 4096 2006-01-25 17:08 ..
-rw-------   1 vpopmail vchkpw    4 2006-01-25 22:03 lastauth
drwx------  12 vpopmail vchkpw 4096 2006-01-25 22:02 Maildir
-rw-r--r--   1 vpopmail vchkpw   77 2005-12-03 04:00 .procmail
-rw-r--r--   1 vpopmail vchkpw   37 2005-12-03 04:00 .qmail

.procmail içeriği aynen şöyle

:0w
./Maildir/.Spam/new
:0:
./Maildir/new

.qmail dosyasının içeriği ise

| /usr/bin/procmail -m -t ./.procmail

daha sonra maildirmake ile Maildir altında .Spam klasörü açıyorsunuz.hepsi bu. ancak dediğim gibi çok sağlıklı çalışmıyor son günlerde.ancak bişeyleri eksik yaptığıma eminim.nette dolaşırsanız procmail ile ilgili pek çok farklı çözüm göreceksiniz.bunun haricinde maildrop da bu işler için yapılmış bir başka yazılım.pek çok atraksiyon yapmak mümkün.neticede size uyanı kullanacaksınız tabiyki