  Undilah PAS : MENENTANG KEZALIMAN & MENEGAKKAN KEADILAN
Bismillah ir Rahman ir Rahim

Kepada seluruh rakyat yang cintakan keadilan dan kebenaran,

Sebagai seorang warganegara yang perihatin dan cintakan negara saya
merasa bertanggungjawab terhadap
setiap perkara yang berlaku yang melibatkan maruah dan nama baik negara.
Setiap rakyat harus mempunyai
perasaan cinta kepada negaranya sendiri. Ini juga seiring dengan
tuntutan agama. Atas alasan itulah saya
memberanikan diri untuk menulis berita ini bagi tatapan setiap
warganegara Malaysia tercinta. Walaupun saya
tahu akan risiko yang akan saya hadapi diatas tindakan saya ini.

Untuk makluman semua saya mempunyai kenalan yang rapat dengan pihak
polis, pihak pejabat peguam negara
dan juga Bank Negara Malaysia atas sebab tugas-tugas rasmi saya.
Maklumat yang saya terima pada pagi ini (23
September 1999) jam 7.30 pagi cukup memeranjatkan saya. Kenalan-kenalan
rapat saya ini melalui seorang teman
rapat yang diminta untuk menyampaikan mesej ini untuk tindakan segera
dari pihak saya. Mereka mengetahui
bahawa saya boleh membantu untuk menyebarkan maklumat penting ini.

2 hari lepas (21 September 1999), YAB Perdana Menteri telah memanggil
seorang tokoh koperat ternama yang
juga kenalan Dato Seri Anwar Ibrahim untuk soal siasat. Pertemuan itu
dibuat dengan arahan YAB Perdana
Menteri. Tokoh ini kemudiannya ditunjukkan fail-fail salah laku
perdagangan yang melibatkan peraturan
kewangan dan perdagangan Bank Negara Malaysia. YAB Perdana Menteri
memberitahu tokoh ini beliau akan
dibantu untuk keluar dari masalah ini sekiranya mahu bekerjasama dengan
beliau (PM). Tokoh ini kemudiannya
diminta untuk membuat pengakuan bahawa beliau ada menerima wang dari
Dato Seri Anwar sebanyak RM200
juta untuk membantu membiayai Parti Keadilan Nasional yang dipimpin oleh
isteri Dato Seri Anwar. Wang ini
adalah wang sogokan ketika Dato Seri Anwar masih dalam kabinet. Saya
juga dimaklumkan bahawa tokoh ini
juga mempunyai hutang peribadi dan syarikat yang berjumlah lebih RM100
juta juga. Keadaan ini benar-banar
memerangkap beliau dan ini merupakan strategi biasa yang dijalankan oleh
YAB Perdana Menteri.

Saya juga dimaklumkan bahawa dalam tempoh beberapa hari lagi tokoh ini
akan ditahan dan dihadapkan
kemahkamah atas tuduhan rasuah dan beliau akan membuat pengakuan bahawa
ada menerima wang sebagaimana
disebutkan di atas dari Dato Seri Anwar. Diatas sebab pengakuan ini
beliau akan diselamatkan dari segala
masalah bebanan hutang dan tindakan dari pihak Bank Negara.

Pengakuan beliau ini akan digunakan untuk mengeluarkan waran tangkap
terhadap saksi utama kes ini iaitu Datin
Seri Wan Azizah Presiden keADILan kerana dikatakan telah menerima wang
sebanyak RM200 juta dari tokoh
berkenaan. Datin Seri Wan Azizah akan ditahan untuk soal siasat untuk
beberapa ketika tanpa dibenarkan ikat
jamin. Keadaan ini akan menimbulkan keresahan dan kelam kabut di rumah
Datin Seri terutamanya anak-anak yang
kehilangan ibu mereka yang sebelumnya telah terpisah dengan bapa mereka.

Keadaan akan bertambah buruk apabila maklumat yang diterima dalam siri
perancangan yang sama pihak
berkuasa akan menahan sdri Nurul Izzah Anwar dibawah akta polis kerana
terlibat dengan perhimpunan haram
dan rusuhan pada 19/9/99 di masjid negara. Sdri Nurul Izzah didakwa
kerana turut terlibat secara aktif dan
memberikan ucapan yang ditakrifkan sebagai menghasut perhimpunan
tersebut. Keadaan ini akan menyulitkan
lagi keluarga Dato Seri Anwar kerana yang tinggal adalah anak-anak yang
masih kecil. Atas sebab kesulitan ini
satu pasukan khas akan ditubuhkan kononnya berkecuali dan dari pihak
keselamatan akan ditugaskan untuk
mengawasi keselamatan anak-anak yang ditinggalkan ini. Pasukan khas ini
memang dilatih khas dengan
tugas-tugas yang cukup khas dalam menanggani masalah anak-anak Dato
Seri Anwar yang tinggal iaitu 4 orang
perempuan (Nurul Nuha, 16, Nurul Iman, 12, Nurul Ilham, 9 dan Nurul
Hana, 7) dan seorang lelaki (Muhammad
Ihsan, 14 tahun).

Tugas khas ini ialah untuk merosak dan memalukan keluarga Dato Seri
Anwar dengan apa cara sekalipun. Kalau
terpaksa memperkosa anak-anak gadis beliau maka lakukan dengan tujuan
memberikan tekanan mental dan fizikal
kepada beliau dan isteri supaya menyerah kalah dan menghentikan usaha
menentang YAB Perdana Menteri.
Arahan-arahan berikutnya akan diberikan. Segala perbuatan dan tindakan
akan dilindungi oleh pihak atasan.

Saya mengharapkan dengan pendedahan ini semua pihak dapat melakukan
sesuatu sebelum satu kejadian yang
paling buruk dan menghina kita sebagai bangsa Malaysia dilakukan oleh
pihak-pihak yang tidak
bertanggungjawab ini. Dengan apa yang telah mereka lakukan kepada
saksi-saksi pendakwa sebelum ini dalam
kes Dato Seri Anwar mereka akan boleh melakukan dengan lebih jijik lagi.
Saya sangat mengharapkan agar kita
dapat menghentikan perbuatan ini dengan segera dan saya meminta dan
merayu agar pihak-pihak yang terlibat
atau yang akan dilibatkan untuk insaf bahawa kita juga punya keluarga,
isteri dan anak-anak. Ingatlah bahawa kita
juga manusia yang akan mati dan akan menghadap Tuhan.