Hali,

Hogyan kell korrektul hasznalni egy HP DAT72-t?

- Kell-e torolni minden uj szalagot "mt -f /dev/st0 erase" paranccsal?

- Be kell-e allitani blokkmeretet mt-vel, es ha igen, mikor? Szalag
torlese elott? Minden hasznalat elott?

- Mekkora az idealis blokkmeret, ha altalaban tobb GB-os tar fajlokat
archivalok?

- Ha felulirok egy szalagot, akkor elotte kell-e torolni a szalagot?

- Ha csak a szalag masodik fele't akarom felulirni, akkor korrekt-e, ha a
megfelelo poziciora tekerek mt-vel, es torles nelkul felulirom a szalagot?

- Mennyi ideig (hany evig) tarolhatom a szalagokat, milyen korulmenyek
kellenek ahhoz, hogy tartosan es megbizhatoan megmaradjon a mentett adat?

Tapasztalatom szerint DVD-nel 5 ev a hatar ugy, hogy NAGYON vigyaztam a
lemezekre, senkinek nem adtam oda soha, es csak ritkan olvastam vissza.
(Azaz 5 ev utan neha-neha mar talalok olvashatatlan file-t a mentett
adatok kozott, de altalaban a lemezek mind jok.) A DAT mennyivel
strapabirobb ennel?

Koszi,
BB