Sziasztok!

Egy gépen fut jelenleg: apache, mysql, openldap, postfix, courier
Viszonylag megbízható a vas, de persze az ördög nem alszik ezért
szeretném hiba esetén is valamilyen szinten fenntartani a szolgáltatásokat.
Sikerült szerezni egy másik gépet. Nézegettem a clustering megoldásokat,
de sajnos másik telephelyen van és közös storage, subnet illetve külön
heartbeat lan sajnos nem megoldható.
Ami van az 100mb-s vonal a gét gép közöt.
Van valami ötletetek, hogy milyen megoldással lehetne mégis valamilyen
szinten működövő tenni a szolgáltatásokat hardverhiba esetén?

Amit így első blikkre sikerült kigondolnom, az adatbázisoknál
replikáció, a többi (weblapok, levelek) pedig valamilyen szintű
szinkronizáció, pl rsync.
Hiba esetén pedig dns átállítással átterelni a forgalmat a jó gépre.
De ez a megoldás nagyon nem tetszik nekem, ugyebár a szinkron
időzítésétől függően valószínúleg lesz kisebb-nagyobb adatvesztés,
valamint csak átmeneti zavar esetén gond lehet visszaállítás esetén a
konzisztenciával. A dns átállítás miatt pedig elég nagy lesz a kiesés.

Köszi a segítséget
    Nagyi