acidalcohol <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Igazából a tűzfaldomura csomagszűrés, zónák kezelése, routolgatás,
> natolás mennek első körben. Szerinted legyen a dom0 -án? Milyen okból
> kellene a dom0 -ra és milyen szempont szerint domU -ra tenni a
> tűzfalat? Ebben a kérdésben senkitől nem kaptam még választ.

Mivel nem tervezel alkalmazás szintű szűrést, szerintem nem érdemes
egy külön domU-t fenntartani erre a célra, hacsak nincs olyan igényed,
amit a Xen dom0 kernel még nem tud kielégíteni (pl. IPv6 conntrack).
Ezáltal valamivel egyszerűbb a felállás.

Ha külön tűzfal domU-t használsz, akkor csinálj külön bridge-eket a
tűzfal interfészeinek, és a azokba tedd be a gép fizikai interfészeit
illetve a többi domU virtuális interfészeit is.  Belefuthatsz abba,
hogy egy domU-nak legfeljebb három virtuális interfésze lehet; akkor
VLAN-oznod kell.
--
                                                    Üdv: Feri.