Hello!

Also-Antal Csaba írta:
> a gép egy nat router mögött van ethernettel (a wlan is ide csatlakozik),
> helyi ip-vel. a routerben port forwarding van az adott ip-re. a
> környezet ipari és előfordul kábelszakadás, stb. a wlan meg önmagában
> nem elég gyors max backupnak elég. nekem olyasmi kellene, ha bekerül a
> log-ba a link down akkor huzza fel a wlan-t ugyanazokal a
> paraméterekkel, mint az ethernet volt. a kérdés, hogyan lehetne ezt a
> link down-t egy script-nél, mint input-ot használni?
>
> a külön ip wlan-hoz ha nincs ethernet nem megy mert az felhasználói iq
> addig nem terjed.

Ha úgy nézne ki, hogy
router - switch port1 - ethernet     - pc/ether
              \ port2 - rádiós eszk. - pc/wifi
, és a switch tud stp -t, akkor a pc -n egy bridge -be berakod az
ethernet és a wlan kártyákat, stp -t bekapcsolod és a bridge kapja a
címet. Így az stp intézne mindent. (Asszem lehet költséget állítani a
két kapcsolatra, így ha mind a két vonal jó, az ethernetet használná.)
Ha mikrotik a router, akkor a switch sem kell, csak brigde -be fogod az
ether1 -et a wlan0 -val és stp -t bekapcs.)

Vagy egy kis horror: a router mögé raksz egy másik routert és ennek a
wifijére jelentkezik fel a pc wifi. Így más iptartományban lesz a pc
eth0 és wlan0 -ja. Úgy kell intézni, hogy induláskor csak egy alapért.
átjáró legyen, az ethernet felé. Pingeled az ethernet átjárót, ha nem
válaszol:
ip route del default; ip route add default via <wifis alapért átjáró>.
Ezután pingeled tovább az eth átjárót, ha válasz jön visszaállsz.
De ehhez még kell, hogy váltáskor módosuljon a portfw az első routerben.
Ha szerencséd van, egy jól eltalált wget -tel meg lehet csinálni. De
ehhez az is kell, hogy elérd eth. kieséskor is az első routert, ehhez
meg kel legy ifdown eth0 is. Szóval így nézne ki a váltás:
ifdown eth0 -- erre eltűnik az alapért átjáró is
ip route add default via <wifis alapért átjáró>
wget
ifup eth0 - erre visszajön az eth -s átjáró,ezért:
ip route del default via <eth alapért átjáró>
Vagy ha a router egy mikrotik cucc, akkor a wget helyett ssh, kulcsos
azonosítással.
Nem egyszerű, meg nem is tuti :)
Inkább az stp -t ajánlom.

hello,