Kiss Gabor wrote:

> Na ne viccelõdjünk kérem! :->
>
> 1. A programnak akkor is mûködni kell hosszú-hosszú éveken át,
> ha valaki ideiglenesen kihúzza az USB dugót, aztán visszadugja.
> Pedig akkor megváltozik alatta a device.

Ez valoban kellemetlen, de nem azert, mert udev nelkul elmaszna a
device, sokkal inkabb azert, mert ujra kellene inditani az alkalmazast
(bar ez is megoldhato). Nekem nincs udev-em, megis mindig ugyanaz lesz a
ki/be huzigalt pendrive, kiveke persze, ha megfelelo ritmusban huzom ki
es be, mert akkor osszecsinalja magat a kernel.

> 2. A probléma általánosabb érvényû. Belefutottam már ebbe egy teljesen
> más fejlesztés kapcsán is. Ott egy (video groupba tartozó) átlaguser
> indít egy grafikus alkalmazást, ami egy frame grabbert olvas.

> Ha boot után dugom rá a dobozt az USB-re, akkor mûkodik a csoportbeállítás
> a device-on, ha bootoláskor is rá volt már dugva, akkor nem.

De legalabb lelkesen kuzdesz az udev-vel :)

> Esetleg van valaki másnak is ötlete, nem csak anti-udev fanatikusoknak? :)

Nem fanatizmus, racionalitas. Igy csinaltal egy vendor-lock-in
alkalmazast, ami csak addig mukodokepes, amig megint at nem ganyoljak az
udevet, aztan egy kernelupgrage utan csodalkozol, hogy miert nem mukodik
tobbet a programod.

--
Gabor HALASZ <halas...@freemail.hu>