Witam znowu!
Im dalej w las tym ciemniej. Stwierdzilem, ze byc moze na problemy z dzwiekiem pomoze mi upgrade kernela do 2.6.7 z ac-ready. Poldek wszystko ladnie zrobil (w chrootowalnym srodowisku spod Ra to robilem)-zainstalowal, odpalil lilo, na wszelki wypadek odpalilem je tez recznie, potem w Ra (ktore jest na hda) odpalilem lilo zeby zalapal nowe jadro AC. Po tym AC sie juz nie podnosilo. Dostawalem komunikat:
VFS: Cannot open root device "341" on unknown-block(3,65)
Please append a correct "root=" boot option
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(3,65)

Pomyslalem,ze zrobie downgrade jadra do dzialajacego 2.6.5 (tez spod chroota)-niestety nie pomoglo. Dalej ten sam komunikat. Cos googlowalem, ale tam ludzie chyba mieli troche inna nature tego problemu (nie mieli wkompilowanej obslugi ext2 itd.). Niepokojace jest to, ze przy wywolaniu lilo spod chrootowanego AC dostaje:
Warning: '/proc/partitions' does not exist, disk scan bypassed
Wczesniej chyba tego nie bylo. Dziwi mnie to o tyle, ze robilem to juz pare razy i za kazdym razem szlo bez bolu. Wpisy z lilo.conf odpowiedzialne za AC pod Ra (hda):
image=/mnt/hdb1/boot/vmlinuz
root=/dev/hdb1
label=PLD-AC
initrd=/mnt/hdb1/boot/initrd

i pod AC(hdb):

boot=/dev/hdb
image=/boot/vmlinuz
        root=/dev/hdb1
        label=pld
        initrd=/boot/initrd

czyli "root=" chyba prawidlowy. Tym bardziej ze nic nie zmienialem. Co zrobic z tym fantem?

--
Amen