From: "Darwin Bahar" <dba...@indo.net.id>
Sender: rantaunet@googlegroups.com
Date: Tue, 25 Sep 2012 07:12:52
To: Palanta Rantaunet<rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: Bls: [R@ntau-Net] OOT -  Ini Langkah 100 Hari Pertama Jokowi-Aho

Nakan Armen;

Tantu saja kondisi Jawa berbeda dengan Sumatra Barat :). Tetapi saya bicara
hutan tidak bicara pohon. Maksimalisasi potensi nagari itu bersifat umum,
caronyo tantu Armen nan dilapangan labih tahu.

Teori jo praktek tidak bertentangan. Armen kan tahu, teori itu dibangun dari
praktek, (orang lain) dan digugurkan dan kemudian diperbarui oleh
penemuan-penemuan dari praktek juga. Orang yang pekerjaannya banyak
mengunakan pengerahuan, seperti dokter, guru dan konsultan harus selalu
mengikuti perkembangan keilmuan (teori). Dokter yang malas membaca akan
segera menjadi dukun. Malah ada praktek yang hampir seluruhnya dituntun oleh
teori. Contoh terakhir pengiriman wahana antariksa Mars Science Laboratory
(MSL) beserta robot Curiosity yang dilakukan NASA ke planit Mars belum lama
ini

Memikirkan dan membantu nagari banyak caranya, hak seseorang untuk memilih
cara yang sesuai dengan dirinya.

Sejak saya pensiun dini dari PT Kimia Farma tahun 1982 yg lalu sampai saat
ini di usia yang sudah sangat tua untuk bekerja, pekerjaan saya adalah
memberi advis kepada orang/lembaga-antara lain Bank Dunia-dan saya dibayar
untuk itu. Di sini saya menulis memberi advis tanpa berharap bayaran dalam
bentuk apapun apapun.

Dalam memberi advis, dibayar atau tidak, ada empat hal yang saya usahakan
untuk tidak pernah saya tinggalkan: menyusun pendapat berdasarkan fakta,
tetap memperbarui pengetahuan,  jujur pada diri sendiri dan konsisten.
Kalau salah mengaku salah, kalau yakin benar harus dipertahankan.

Kecuali dua tahun terakhir ini karena kendala fisik dan kesehatan , saya
bukan orang yang senang bekerja di belakang meja. Karena itu, seperti saya
tulis sebelum ini, dari 33 provinsi di Indonesia, hanya 6 yang belum saya
kunjungi. Saya baru tahu Nakan Erwin Moechtar dulu pernah bekerja di Biro
Konsultan Engineering tempat saya bekerja selama 14 tahun, di dunia maya ini
:).

Pertanyaan Armen yang selebihnya rasanya tidak perlu saya jawab, karena
terlalu pribadi.

Wassalam, mamak
St Bandaro Kayo

=

> Mak Darwin Bahar St Bandaro Kayo nan ambo hormati,

> Di Solo nan tasabuik jawa ko kondisinyo babeda jo di Sumbar, sabab
kulturnyo babeda pulo. Kalau urang jawa nan satahu ambo labiah manut kapado
pemimpinnyo. Babeda kito nan disabuik urang minang nan labiah egaliter,
sahinggo indak bisa main tunjuak sajo untuak mambangkikkan pambangunan di
nagari-nagari.

> Ambo kiro, tanpa keikutsertaan anak nagari basamo seluruh stake holdernyo
indak akan mambao dampak nan signifikan, sabab kultur awak ko adolah
masyarakat nan basamo untuak nan bana. Ambo kiro apo nan cubo dilakukan
pemkab Padang Pariaman untuak mambiasokan baliak gotong royong bisa dicubo
pado pemkab/pemko nan lain.

> Kok masih juo kito "baharok jo baangan-angan" agar pemda/pemko "bantuak
iko" jo "bantuak itu", nan kito anak nagari sendiri labiah suko tagak di
bukik sambia bapangku tangan, ambo kiro indak akan ado perubahan nan berarti
di nagari-nagari. Sampai kini nan ambo caliak pado nagari-nagari di ranah
minang, hanyo nagari nan tingkat partisipatif masyarakatnyo nan tinggi sajo
nan taruih manggarik roda pembangunannyo, salabiah itu hanyo lapeh makan
sajo, indak pulo tadanga basindawo.

> Itu nan banyak disabuik hanyo sekedar bateori tanpa melakukan apo-apo,
hasilnyo tatap 0,0 sabab kito urang minang bukan urang jawa. Ambo cukuik
mengenal kultur jawa ko dek karano urang gaek sajak 1980 - 2006 bakarajo di
perkebunan sawit jo karet milik PMA nan alah ado sajak 1925 di Sumut jo Aceh
nan 90 % karyawannyo memang barasa dari jawa. Ado juo ciek-ciek urang awak
namun indak menjadi buruh kasa, labiah di bidang guru jo ustad sarato
pembukuan perusahaan.

> Manuruik ambo pribadi, pabio wilayah Agam Tuo bapindah statusnyo ka kota
Bukiktenggi, keberadaan nagari-nagari disinan hanyo tingga namo sajo. Sabab
KAN nan ado di wilayah kota ko bantuak 'karupuak'. Iyo babantuak, kareh
badaruak namun kanai aie inyo maloyo indak ka baliak lai ka bantuak samulo.
Itu nan tajadi kini pado KAN nan ado di wilayah kota saroman Kurai di
Bukiktenggi ataupun Gunuang, Bukik Suruangan jo Lareh Nan Panjang di tampek
asa nagari mak Sutan Bandaro Kayo. Ketua KANnyo sendiri nan mangaluah kapado
ambo pado bulan Juli 2012 nan lalu, apo keceknyo :

> "Untuak mandapekan dana operasional KAN Lareh Nan Panjang nan
umlahnyo Rp. 10.000.000 satahun, ambo harus datang ka 7 kantua kelurahan
untuak mamintak tanda tangan kapado 7 lurah nan ado"

> Kok hal mantun tajadi pado niniak mamak di nagari ambo, mak Sutan Bandaro
Kayo, iyo ambo tagahkan baliau ko pai ka kantua lurah ko. Sabab jo pitih
sabanyak mantun hanyo bisa mambayia rekening aia jo listrik sarato pambayia
upah panjago kantua agak Rp. 600.000/bulan. Iyo indak sampai hati ambo
mampabiakan niniak mamak di kampuang kami hilia mudiak cando itu, labiah
baiak kami pasamokan jo IKK untuak mancari jalan kaluanyo.

> Kok buliah ambo batanyo ciek, apo mak Sutan Bandaro Kayo indak tahu hal
iko tajadi di Padangpanjang? Kok alun, jago juolah harago niniak mamak kito
nan malakekkan gala Sutan Bandaro Kayo ko ka mamak, pintak jo pinto sarato
mohon rila jo maaf pabilo ambo manulih indak pado tampeknyo.