--- [EMAIL PROTECTED] wrote:

> Sanak di Palanta,
> Sabanano ambo indak ingin ikuik dalam thread
> diskusiko, karano ambo indak
> ahli adat apolai ahli agamo.
> Usul ambo ka dunsanak nan ma anggap adat minangkabau
> bertentangan jo adat
> minangkabau,
> Buek pulo DIM bantuak nan dilakukan pak Saf, apo2
> sajo adaik minangkabau
> nan batantangan jo agamo.

Rasanya sudah ambo paparkan sebelum ini.

> Dengan itu bisa diliek adaik nan salah atau pelaku
> adaik nan salah!

Dilihat pula konteksnya. Kalau seseorang mewariskan
pusaka tinggi hanya garis keturunan padusi saja, iyo
jaleh betentangan jo ugamo. Buliah dijawek ndak, mana
dalil landasan masalah menurunkan warisan baik secara
milik, ataupun hak garap jatuah ka garih katurunan
padusi sajo? kalau lai ado, silahkan dikamukakan.

Ohh..soal itu harato publik,..rasonyo ambopun alah
manjalehkan juo baa harato publik tu dalam Islam. jadi
salamoko ambo mambarikan komentar argumen, dan dalil
nan alah cukuik, baiak itu dalil AlQuran, hadits
dllnya.

Soal adaik nan salah atau urangnyo nan sanak mukasuik.
caliaklah apo nan dikarajokan seseorang. Bukankah adat
yang mengatakan harato pusako tinggi jatuah kagaris
keturunan padusi sajo, merupakan adat. dan adat tu
sendiri sia nan mambuek? rasonyo statemen ambo cukuik
jaleh.

Kalau saja, ado urang nan mambuek ramalan-ramalan,
atau kesyirikan-kesyirikan nan indak sesuai jo adat,
dilakukan juo, dan bila ada dalam adat larangan
saroman tu, iyo, baru urang nan disalahkan, bukan
adatnya. Atau ada urang nan kurang bataratik, iyo,
urang no nan disalahkan, bukan adaiknyo. Kalau harato
pusako nan jatuah ka garih keturunan padusi, sia nan
disalahkan, tantu adatnyo. Nan adaik tantu urang juo
nan mambueknyo?

> Realita kini memang banyak urang ndak mangarati jo
> adaik, jadi perilakunyo
> alah kalua pulo dari adaik. Sarupo manjua/mangadai
> harato pusako tinggi
> untuak kepentingan pribadi, iko alah kalua dari
> adaik. Nan salah bukan
> adaik tapi pelakunyo.

Kalau seseorang manjua, atau manggadai harato pusako
tinggi, malakukan kesalahan. Disalahkan urangnyo,
bukannyo adaiknyo. Iyo silahkan sajo urangnyo, ambo
indak mempermasalahkan iko doh. Sabab nan ambo
kecekkan batantangan jo ugamo adalah adat nan mambagi
pembagian baiak tu sacaro milik atau hak garap adolah
adat nan hanya mewarihkan dari garis katurunan padusi
sajo.

Indak ado ambo kecek-an bahwasanyo, urang nan
manggadai sawah nan bukan miliknyo, atau manjuanyo
salah manuruk sia-sia. Tantu salahnyo surang. Salah
dalam ugamo, salah lo manuruik adaik. Tetapi paralu
kito ingaik, bahwa pagang gadai nan tu, banyak tajadi
akibaik apo..?

Rasonyo awak samo mampu, mamilah, mamilih statement
sasuai jo kondisinyo.
Jaweklah disanak, apo manuruik sanak pembagian warisan
pusako tinggi hanya jatuah katangan garih keturunan
padusi sajo, sasuai jo syariat? Ambo manyalahkannyo,
indak sasuai doh. Kalau sanak baa?Iko nan ambo
kecek-an bertentangan jo syara'.

Baitupun jo kawin sasuku, apo buliah awak melarang,
ataupun memberikan sanksi secara turun temurun,
meskipun hal iko, hanya di lakukan sebahagian nagari
sajo. Apo ado larangan kawin sasuku, kawin sepupu
dalam Islam? Indak ado doh. Iko pulo nan ambo kecek-an
betantangan jo syara'. Apo lai, lah jaleh bana rasonyo
paparan ambo salamoko.

Ketahuilah dunsanak kasodonyo. Nan Halal itu jaleh,
nan haram tupun jaleh bana. Nan berada diantara
keduanyo, adalah syubhat.

Dari kedua permasalahan nan ambo kemukakan diateh,
bukankah kita telah membuat hukum diluar hukum yang
telah Allah tetapkan? Allahpun didalam nash yang umum,
secara rincipun ado juo penjelasannya dalam ayat lain,
ataupun hadits-hadits rasulullah. Ambo alah kamukokan
baa itu wasiat, baa itu warisan, baa itu amanah,
harato dapatan, harato ...dst, jo dalil-dalinyo
sekaligus. Indak sembarang mangecek ambo doh. Juo baa
teguran Allah ka rasulullah, baa perkawinan nan halal
dan haram manuruik Islam, baa pelaksanaan dimasa
Rasulullah...

> Satantang pusako tinggi itu, kalau ambo caliak ndak
> akan salasai
> bantuaknyo diskusiko karano beda pemahaman tantang
> harato itu.
> Pusako tinggi manuruik adaik bukan warisan tapi
> harato publik jadi hak
> guna nan ado, bukan hak milik. (Bisa sajo hak gunoko
> dicabuik dek kaum,
> kalau ado kesalahan nan dibuek dek urang nan
> mamakai, misalnyo sajo katiko
> nyo kalua dari islam berarti otomatis kalua dari
> adaik, dibuang adaik,
> haratotu akan baliak ka kaum)

Katiko seseorang maningga, maka harato pusako tinggi
tu dinamokan warisan sanak. Warisan tu, adolah harato
apo sajo nan ditinggalkan si mayit. dan nan dikatokan
warisan adolah perpindahan tangan dari satu orang ke
orang lain, ataupun satu kaum kekaum lainnyo.Baik itu
bukan miliknyo, ataupun hak garapnyo samaso hiduiknyo.

Ok,.katonyo pusako tinggi bukanlah warisan, jadi
katiko ano maningga, di turunkan ka keturunannyo
harato tu. Perpindahan tangannyo, apo namanyo
tu.Perpindahan itulah yang warisan, nan barang
dipindahkan itulah namonyo harato nan ditinggakan.

> Sadang manuruik agamo harus jaleh kepemilikannyo
> bahkan bisa di usut
> sampai 6 lapis generasi ka ateh.

Kalau bisa kenapa tidak. Bukankah dalam suatu
periwayatan akan sebuah berita dalam hadits, bisa
dijalehkan dari sia-sianyo? Bara keturunan dan bara
priode pulo tu.

Kalau indak bisa, indak baa juo. Dalam islam tetap ado
penyelesaiannyo.

 Tantu harus di usut
> pulo sampai sabalum
> perjanjian bukit marapalam. Kalau di usut sampai ka
> ateh, urang minang
> kini nan hiduik dikampuang mungkin tapaso barangkek
> dari kampuang. Bagian
> laki2 labiah banyak dari padusi. Sadang laki2 minang
> banyak pai marantau
> dan kawin jo urang rantau. Tantu katurunannyo nan di
> rantau punyo hak
> terhadap tanahtu.

Iko namonyo mempersulit kondisi awak. lah jaleh sulik
menelusuri sampai ka ateh, manga lo melakukannyo.
Yassir walaa tu'assir(permudahlah jangan mempersulit).
Islam dalam banyak hal memilih kemudahan, hanya tetap
dalam kategori sesuai dengan syari'at yang telah
ditentukan. Jangan sampai keluar dari hukum yang telah
Allah gariskan.

> Antahlah saluangse ka manyampaikan...ko co itu
> bana!!

Awak surang sabananyo mempersulik keadaan tu.

Wassalamu'alaikum. Rahima

> [...]
> subjek individu,.. seperti saya; atau seperti uni
> Rahima yang dihinakan
> dan lecehkan,.. ini pertanda tidak mau membahas
> substansi dan memilih
> menyerang individu,.,
>
> Makanya dai awal subjek email pertama saya saya
> tujukan untuk uni Rahima
> yang secara konsisten mengungkap semuanya secara
> benar dan tanpa pretensi
> negative terhadap individu.
>
> Barakallahu fikum
>
> Wassalam
>

> IVANOVSKY
> "Nothing great was ever achieved without enthusiasm"

=== message truncated ===

Looking for last minute shopping deals?
Find them fast with Yahoo! Search.
http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping
http://groups.google.com/group/RantauNet/web/peraturan-rantaunet.
- Tuliskan Nama, Umur & Lokasi anda pada setiap posting.
- Hapus footer & bagian yg tidak perlu, jika melakukan reply.
- Email attachment, DILARANG! Tawarkan kepada yg berminat & kirim melalui jalur
pribadi.
- Posting email besar dari >200KB akan dibanned, sampai yg bersangkutan minta
maaf & menyampaikan komitmen mengikuti peraturan yang berlaku.