Kato kawan ambo nan di Imigrasi, namo memang salah satu indikator nan
paliang awal dipertanyakan untuk meyakinkan mereka bahwa orang yang
dihadapinya memiliki ijin yang valid.

Kalau ada suatu hal yang di luar sesautau yang ideal (misalnya dek karano
namo ambo di paspor cuma 1 kata, Mairizal) mereka punya aturan main:
Misalnya di AS - sarupo nan mak Ngah sabuik - pakai FNU, atau kalau di
Austalia nama itu diulang. Kalau ditampek lain, satau ambo tetap dipabiakan
1 kato.

Yang aneh nan ambo alami, petugas imigrasi di Jeddah. Petugas Imigrasinya
ngotot kalau nama orang itu harus pakai "bin ...". Ambo jawab, pemerintah
ambo nan mangaluakan paspor dan konsulat Arab Saudi di Sydney ndak pernah
mempermasalahkan, buktinyo ambo punyo paspor Ina jo visa.SA Tapi beliau tu
bertahan, *persis sarupo unto kalau mogak bajalan, he he.* Ambo baru bebas
dari antria setelah inyo namuah ambo minta maimbaukan boss nyo, dan ambo
mangecek jo boss nyo. Dan itu makan waktu labiah dari 1/2 jam

Mungkin dek kewenangannyo sangat tinggi, acok kali ambo mandanga carito
petugas Imigrasi nan sombong, kalau mangecek apo nan takana di ampu kakinyo
sajo. Ndak peduli urang tasingguang,

Ambo pernah ditanyo petugas imigrasi LA: "Are you gonna try to find a job,
here?" Ambo takajuik, lah jaleh ambo waktu itu pakai paspor dinas. Ambo
baliak batanyo: "Do you think you can afford to pay me?", sambia ambo
tunjuakkan surek undangan dari GAO. He he, ternyata berhasil. Baliau
langsuang tagak, minta maaf. Dan setelah salasai, inyo tagak baliak dan
menyalami ambo. (*He he, ternyata GAO memang punya "nama besar" di AS, ambo
ndak tau ba'a kesan petugas awak terhadap nama BPK*).

Tentang namo, ado carito nan lucu untuak urang lain, tapi menimbulkan trauma
bagi kawan ambo. Tahun 91, kawan ambo ko ka AS untuak sakola. Bekalnyo
lengkap, paspor dinas, visa jelas2 untuk student, dan surek dari salah satu
universitas bhw inyo lah ditarimo. Eh, tau2 dibaok ka dalam suatu ruangan,
dipareso, digeledah bagai.

Penyebabnyo: Namonyo Muhammad Hasan, waktu ditanyo namo bapaknyo, dijawab
Muhammad ..., bgt juga dunsanak laki2nyo sadonyo pakai Muhammad. Petugas tu
ndak pacayo kalau inyo alun pernah ka Arab, ndak bisa bahaso Arab dst ...
Inyo baru dilapehkan setelah 4 jam labiah di airport di Seattle. Sampai kini
kawan ambo ko trauma, ndak pernah namuah kalau ditugaskan ka AS.

RIri
L 46 Bekasi

melalui jalur pribadi
dibanned