Nah, ajo Zul ko model piaman asli. Sabana asli, jadi ndak bisa asyobiah
bahwa urang piaman ka mamiliah urang piaman, seperti nan dikatokan ibu
hanifah. Setiap urang piaman akan mengatoan: "apo untuangnyo bagi ambo
mandukuang angku?" iyo, ituang-ituangan bana. Tiok kawan ambo mangecek-an
itu: tukang ojek, pareman pasa, padagang kaliliang, sampai ka tingkat bupati
dan walikota. "kami bantu, in, tapi nanti bantu kami mauruih iko jo itu"
alun tantu juo kecek "kami bantu" itu memang batue-batue bantuan. Mungkin
kalau memang alah manang, semua orang teriak: "kami alah batue-batue
mambantu, buktinyo Indra jadi duduak, kan?" ambo urang Minang, tahu bana ma
nan bakarajo, ma nan baduto.

Tapi ambo alun kampanye lai. Tapi kalau mambaco pidato ambo dengan muko
janiah jo hati lapang, bisa dikatokan ambo ndak sadang mangatoan menjadi
politisi dan melepas status sebagai akademisi sebagai pokok-pokok pikiran
utama. Nan utama tu, ambo pulang kampuang, naik kapa gadang nan berwarna
kuniang.

Apo nan ambo bao? Ndak banyak doh. Status sebagai pengamat diagiah-an dek
pers. Sabananyo status ambo adalah peneliti. Dari hamper 500-an artikel nan
ambo tulis, 500-an seminar nan ambo hadiri di seluruh Indonesia, sekitar 50
buku/tulisan ilmiah nan ambo tulih, sangenek bana soal-soal politik
langsung.

Di Global TV tadi malam ambo kecek-an modal ambo: "seribuan buku yang saya
baca, seribuan lain yang belum. Yang saya bawa hanya pengetahuan yang saya
punya. Masyarakat di daerah pemilihan saya menempati posisi pendidikan yang
lebih rendah dari daerah lain. Bla-bla". Nan ambo lakukan (alah ambo mulai
di tingkek kampuang ambo) adalah membangun perpustakaan nagari. Kalau bisa,
tiok nagari punyo perpustakaan. Iko parintah Rasulullah SAW.

Jadi, jan baarok ambo mambawo pitih banyak ka kampuang, membangun ini dan
itu. Dari sisi APBD, Pariaman dan Kabupaten Pariaman tagantuang kepada
pusat. PADnyo saketek bana. Perjuangan mandapekkan kue DAU/DAK nan labiah
gadang membutuhkan politisi di Senayan, karena mereka nan berdebat soal
anggaran. Kalau ndak ado anggota DPR dari daerah pemilihannya yang berdebat,
melobi, di tingkat pusat, akan sulit sekali untuk melakukan itu.

Nan paralu kini sabatuenyo adolah bukan apo nan ambo akan lakukan sebagai
pokok Utama, tetapi apo nan alah dilakukan oleh 14 urang wakil rakyat Sumbar
salamoko di Senayan? Kinipun ambo sadang menyalurkan Kredit Untuk Rakyat
(KUR) lewat perbankan pemerintah. Indak sumbarang urang bisa dipacayo
sebagai "penjamin" penyaluran kredit tuh. Tim ambo di lapangan sadang
mancari 100 urang pedagang kecil nan mempunyai lapak. Alah dapek 60-an
urang. Data-datanyo alah bakirim ka petinggi perbankan di Padang. Ambo
kecekan ka urang nan mauruih, bahwa kalau bisa sabalun puaso dana itu cair.
Besarnya KUR tu Rp. 5 Juta ka bawah. Tanpa agunan. Bungo 2% per bulan,
sangat keceil dibandingkan dengan bungo perbankan lainnya.

Anggota DPR itu punyo tigo fungsi: pengawasan, legislasi dan anggaran.
Sebagai anggota DPR, kerjanya seperti Intel/polisi/jaksa, yakni mengawasi
pelaksanaan kebijakan-kebijakan pemerintah. Ambo punyo akses nan sangek luas
ka kalangan pejabat tinggi di Jakarta. Ini "tabungan jaringan" nan ambo
punyo di pusat salamoko. Anggota DPR nan tatangkok kan nan manyelewengkan
fungsi anggaran, bukan sebagai pengambil kebijakan saja, tetapi memungut
"biaya anggaran" kepada pihak yang diperjuangkan, begitu pulo dalam soal
regulasi: membuat aturan yang intinya di belakangnya itu ada uang yang
mereka terima.

Tentu, banyak caro lain membantu masyarakat Sumbar II atau Sumbar pada
umumnya, kalau bisa memaksimalkan jaringan ke tingkat nasional dan
internasional. Salamo menjadi pengamatpun ambo telah melakukan sejumlah
pekerjaan untuang kampuang halaman, sekalipun ambo lampok elok-elok, ndak
paralu dikoar-koarkan ke publik doh. Patang ambo batamu jo Fadel Muhammad.
Fadel adalah contoh kepala daerah yang memaksimalkan jaringan di tingkat
nasional dan internasional untuk memajukan Gorontalo. Hampie tiok hari ambo
batuka pasan pendek jo inyo.

Nan jaleh, segera Daftar Calon Sementara (DCS) diumumkan, ambo talabiah dulu
manelepon setiap caleg dari Dapil Sumbar II, apapun partainyo, tarutamo
caleg nomor jadi. Ambo maajak mereka untuk bakumpua dulu, menyamakan
frekwensi, kalau perlu membuat semacam komitmen awal. Satalah itu kami
batamu jo kalangan kampus jo NGO se-Sumbar. Lalu baru keterangan pers. Ambo
ingek-an sajo ka DCS-DCS tu: "Kalau di tingkat nasional awak babeda partai
politik, untuak rakyat Minang, awal batujuan samo. Jadi, jan talalu kancang
manekan gas. Ndak paralu dibawo kurenah-kurenah politik urang Jakarta ka
kampuang."

Ajo Zul iko salah satu nan kena korban berita media soal anggota DPR.
Pertanyaan ambo: dari sekian banyak anggota DPR nan kanai tulah tu, apo ado
nan memang barasal dari dapil Sumbar? Iko nan manggadangkan hati ambo, alun
ado urang Minang atau nan barasa dari dapil Sumbar nan masuak kandang
situmbin lai. Jadi, jan pesimis bana, Jo. Masih banyak di DPR tu nan
elok-elok.

Di Universitas Paramadina, ambo dilapeh oleh salah satunya Chandra M Hamzah
(bisa dibaco di Indo Pos tanggal 7 Agustus, sia sajo nan datang). Chandra
mengatakan ke publik, saking semangatnyo: "Saya mengenal Indra sejak 18
tahun yang lalu." Padahal, saingek ambo, kami batamu 17 tahun lalu, dan
tetap berkomunikasi. Anies Baswedan mengatakan: "Saya mengenal Indra 15
tahun lalu. Waktu saya sekolah di AS, kami tetap berkomunikasi." Dari 100-an
urang nan datang, sabagian besar indak datang, terdiri dari kalangan muda
yang alah bakawan lamo jo ambo, nan termasuak "generasi baru" unggulan di
Indonesia. Ado labiah dari 50 PhD nan jadi kawan-kawan baik ambo, sebagian
masih sikola di lua nagari. Mereka termasuk "tabungan pengetahuan dan
jaringan" ambo untuk mamikiekan samo-samo apo nan rancak buat Sumbar. Dan
ado banyak sekali pejabat tinggi nan ambo kenal, tentu digunokan untuak
memuluskan proses administrasi dan birokrasi nan salamoko berbelit.

Banyak politisi nan indak mangarajokan karajo-karajo politik: malobi,
menelepon, manakan, marangkul, dll. Kalaupun ambo masuak kategori "politisi
bengal", atau "politisi pancimeeh", itu adalah karakter ambo. Dalam pidato
ambo katokan: "Saya tidak berubah!" jadi, jan arok ambo ka memelas,
menjanjikan hal-hal muluk, apolai manipu, dengan menjadi politisi.

Tiok pagi ambo mamaluak anak ambo. Surang baumue 5 tahun labiah. Surang lai
alun satu tahun. Dalam hati ambo kecek-an: "Ayah tidak akan membuat malu
masa depan kalian, dengan menjadi politisi busuk!" demi masa depan anak-anak
ambo, martabat diri menjadi teramat penting.

Ijp
Pagi ko di Trijaya FM, jam 9-11.