Angku Epy Buchary,

Memang banyak puaknyo tagantuang dimaa rantaunyo ddan dari maa mereka marantau.
Parantau nansacaro umum agak gadang ado duo:

Sephardi dan Azkenazi.

Sephardi aratinyo mereka nantadinyo di Spanyol aman di bawah kuasa Islam
Andlausia.SasdahAndalusia jatuah ka kristen, Yahudi hijrah dari Andalausia ka
Afrika Utara dan ka Amerika Selatan. Itulah mereka tudikenaldengan Sephardic
Jews.

Ashkenaz dalam Bahaso Hebrew aratinyo Jerman. Mereka nan banyak hijrahke Eropah
dan Eropah timur dinamoi Ashkenazi Yews.
Itulah mangko di Amerika banyak urang-urang Yahudi nan banamo Jerman.

Di Indonesia jan disangko indak ado urang Yahudi. Meeka datang basamo-samo
Bulando dengan namo-namo Bulando juo. Sadangkan kini banyak Urang-urang
bapasport dan warganegara Amerika nan datang ka Indonsia sabananyo banyak urang
latar bulakangnyo Yahudi juo.

Dan banyak pulo urang Indonesia nan lah kawin mawin jo urang SAmerika Yahudi
ko, tamasuak Urang Awak. Satidak-tidaknyo nan ambo kenal ado duo, mungkin
labiah. Satidak-tidaknyo ado salah saurang anggota lapau kito padusi nan bak
itu. Koikmanjadi puak pulo nanti mungkin banamo puak Minahudi. :)

Salam,
--MakNgah