Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhu,

Alah lamo ambo mandanga dari Angku Lembang dalam komunikasi paribadi nan bahaso
ayah maningga wakatu parang. Tapi detailno iyo baru kini agak jaleh di anbo.
Walaupun lah jauah di maso lalu, kito tatap mandoakan keselamatan arwah beliau
di Alam Baqa bersama para syuhada teraniaya entah di mana. Kita semua berserah
diri kepada Allah yang Maha Kuasa.

Baitu juo ambo tagugah dan panuah raso simpati mambaco postiang Kenangan Angku
Lembang nan mangikuti posting tukang Tunjuk tu.

Satantangan tanggl 26 Juni 1957 tu iyo tapek Hari Kamih. Tapi "sahari sabalun
hari rayo haji" tu mungkin pralu dikana baliak karano manuruik panyilauan ambo
Hari Rayo Haji wakatu itu 10 Zulhijjah 1377 jatuah pado hari Sabtu. Tapi
mungkin juo hari Jumaat sabab di kampuang awak ado hari rayo nan dahulu
bakudianan babeda hari.

Untuak silau-silauan tanggal dan mancocokkan hari jo tanggal Masehi jo Hijrah,
caliak link ko.

http://www.fourmilab.ch/documents/calendar/

Kapado Adidunsak nan basamo rancak link ko disimpan, banyak gunonyo untuak
manccocokkan tanggal-tanggal dan hari Sejarah, tapi juo untuk catatan-catan
paribadi. Misanyo untuak mancocokkan Hari dan Tanggal Hari Lahia dalam tahun
Masehi jo Hijrah.

Kenangan ambo. Saketek manjapuik Kenangan Sejarah dan pengalaman Pribadi ambo.
Ambo ado di Kamang di sekitar minggu-minggu kejadian Ayah Angku Lembang tu,
tapi lah awal Juli rasonyo. Ambo indak takana bilo Hari Rayo Haji wakatu itu
sabab mungkin ambo sadang dalam pajalanan dari Palembang baliak ka Bukittinggi.
Jadi, ambo sampai baliak ruponyo urang sudah hari rayo haji. Sabab Hari Rayo
Idl Fitri 21 April 1958, Senin, ambo ado di Palembang salamo kiro-kiro duo
bulan. Pak Natsir memberikan khutbah Hari Rayo di Batu Sangka. Teks Khutbah
baliau ambo dapekkan dari baliau dan lamo ammbo simpan dalam pajalanan. Tiok
ambo baco Kutbah tu dalam pengembaraan, aia mato ambo tatap balinang.

Waktu baliak dari Palembang tu, sampai di Bukittinggi ambo mancirupuih pulang
kalua kota. Barapo hari di rumah kami rendezvous jo duo kawan nan samo-samo
pulang dari Palembang. Sjofjan Asnawi dan Ridwan Asky, (kaduonyo kini alah
alm.) turun di Padang Lua mancirupuih ka rumah Urang Gaek Sjofjan. Tapi sabanta
di rumah tapaso ijok, karano kadatangana Sjofjan babaun di tukang tunjuak pulo.
Mereka menghilang ka Banuampu dan kami rendezvouz di Ampek Angkek.

Kami cari Tuan Dala (Pak Decha, Dalailul Chairat, kepala Penerangan Sumatera
Tengah) ka Aia Tabik untuak informasi di ma Pak Dahlan. Tuan Dala ado di
Cangkiang kambi bqasuo di sinan. Dari Cangkiang kami taruih ka Kamang malalui
Tanjuang Alam dan Pakan Kamih. Tapek seperti petunjuk, kami basuo jo Pak Dahlan
di Bansa. Salamo satangah hari kami jo Baliau malaporkan perjalanan kami nan
baliau dan Pak Natsir tugaskan.

Sanjo hari tu, mortir mahampeh-hamapeh pulo ka arah Kamang. Pak Dahlan dan kami
ijok berpencar. Sudah aman kami (nan batigo) lalok di suatu rumah antaro Bansa
jo Tarusan. Pak Dahlan minta kami manamui Mayor Nusyrwan di Sungai Dareh,
karano Pak Dahlan indak mamaciak Penerangan lai, lah pindah ka Pak Natsir.
Sudah basuo jo Mayor Nusyirwan, baliau ingin kami tingga bakarajo jo baliau.
Namaun kami bapikia sabalun manjawab iyo.

Waktu baliak dari Sungai Dareh ka Bansa-Tarusan, ari alah sanjo dan akhirnyo
kalam. Kami jalan mamutiuh sawah-sawah dan manggunokan suluah jarami. Kami
iandak tahu uang sadang waspada pulo malam tu. Hampia sampai di tapi labuah
dakek tampek kami ka bamalam tu kami diagiah signal tanyo "Siapa" oleh komandan
mereka. "Kami, Mahasiswa", jawab kami. "Mahasiswa opo kowe" kecek komandannyo
dengan logat kejawa-jawaan. Ruponyo tentera PRRI nan ado di sinan tu lah siap
siaga tiarap lengkap dengan senjatonyo ka mahadang kami. Untunglah, nan batanyo
ka kami tu akhirnyo tahu kami dalam perjalanan dibawah tugas Pak Dahlan.
Sasudah mangecek-ngekck kamudian kamai tahu kamandan tu bagala dipanggiakan
kawan-kawannyo sabagai Ustaz Kapia. Garahnyo macam-macam, logatnyo dapek
batuka-tuka.

Kami lah bari tau ka Mayor Nusyirwan bahaso kami ingin mancari Pak Natsir
untuak mambari laporan pajalanan kami. Baliau lah bari patunjuak kama ka pai.
Bisuaknyo kami barangkek maninggakan Tarusan, masuak rimbo partamu kali
mannyubarang Agam jo Limopuluah ka Suayan. Pangalaman masuak rimbo partamu kali
tu iyo mengharukan karano kami hilang di jalan manamuah rimbo tu. Wakatu itu
alun banuyak urang masuak rimbo lai. Kami akhirnyo sampai lah malam di Suayan.
Kami malapor ka Wali Nagari dan bamalam di Suayan.

Bisuaknyo, kami barangkek naiak bukik ka arah Timur Suayan manuju Ranah Limo
Puluah nan disabuik Pek Mudiak. Tapi, apo nan tajadi? Sasudah kami batigo
sampai di ateh puncak bukik, istirahat sabanta manikmati pamandangan Ranah
Indah Limopuluah di sabalah Timur kami, tibo-tibo ado rombongan maojok-ojok
mandaki bukik dari arah Timur. Alahamdulillah, kami tacangang dan badoa
alhamdulillah. Ruponyo itulah Rombongan Pak Imam (M. Natsir) nan sadang kami
cari.  Tuhan mempertemukan kami di Puncak Bukik Suayan. Sampai di puncak,
baliau tarangah-angah duduak di batu. Maangguak-angguak sambia mambaco
alhamdulillah. Kami lah baliak dari Palembang dengan selamat melaksanakan tugas
sajak baliau dan Pak Dahlan menugaskan kami pai barangkek dari Bukittinggi,
Minggu tanggal 13 April 1958 sabalunnyo.

Di Puncak Bukik Suayan tu lah kami mambari Laporan Lisan, saroman laporan ka
Pak Dahlan di Bansa kapatang. Sasudah mandanga laporan kami, baliau tulih surek
nota ketek, berikan kapado kami. Paciak surekko, sampaikan ka nan baliau
alamatkan Angku Dt. Rajo Malano. Surek ko langkok mearupokan check, dimaa ka
tingga dan sagalo kaparaluan lah ado di ssinan samantaro manunggu. "Teruskanlah
perjalanan tuan-tuan ke Limopuluh. Tunggu saya di sana, sampai ada berita dari
saya kemana lagi. Saya akan trus ke Agam," kata beliau. Kami berpisah,
bersalaman berangkuman diiiringi doa selamat jalan.

Dompet Ayah angku Lembang. Nah, Carito Dompet dari Ayah Angku Lembang ko Cocok
bana. Ruponyo Ayah alah tahu bahaso Pak Imam akan ka Kamang, dan pitih tu lah
baliau sadiokan kalau basuo. Waktu, tempat, dan suasana carito Angku Lembang,
cocok jo Carito Pajalanan ambo dan Pajalanan Pak Imam wakatu itu. Sakitulah
dahulu sekedar kenangan penjampuik cerito.

Salam,
--Nyiak Sunguik
Sjamsir Sjarif

--- In rantau...@yahoogroups.com, Muhammad Dafiq Saib <stlembang_a...@...>