Maoh di jalur umum. Fitr minta hp Pak Ismed di Padang

Powered by Telkomsel BlackBerry®

-----Original Message-----
From: Fitr Tanjuang <fitr.tanju...@gmail.com>
Date: Thu, 25 Feb 2010 20:03:04
To: <rantaunet@googlegroups.com>
Subject: Re: [...@ntau-net] Manga musti harus diubah?

AslmWrWb

Pak Ibrahim,

ambo salut jo usaho apak untuak menemukan hubungan ilmu2 jo adat minangkabau.
Tapi itu lah, paralu renungan mandalam baru bisa didapek hubungannyo
sahinggo sacara langsuang indak saluruah urang bisa mangarati.

Artinyo, sacaro langsung susah dibuktikan adat minang mendorong inovasi iptek.

Contoh pendiri rumah gadang nan disabuik sanak Andiko, malah manuruik
ambo manutuik inovasi teknik arsitektur.
Bukankah rumah gadang kito baitu sajo bantuaknyo dari dulu?
Lah dianggap nan terbaik dari nan terbaik sahinggo inovasi jadi "haram"?
Kalau adoh inovasi atau perbedaan di tiok nagari, itu minor sajo posisinyo.

Contoh kali mangali pun alun bisa jadi bukti lai doh.
Karano soal hetong mahetong ko ilmu universal nan adoh ditiok kultur.
Dibanding India nan penemu angko nol, atau desimal Arab, jauah lah kalahnyo.

Kebudayaan nan masuak inovasi iptek di dalamnyo, contohnyo Japang.

Sacaro tradisional, masyarakat sacaro umum dibagi jadi 4 jenis
karajo/keahlian (4 angko kesayangan pak Ibrahim..hehe). Istilahnyo Shi
No Ko Sho
1. Shi=Bushi=Samurai=militer.
2. No = petani tadi
3. Ko = tukang
4. Sho = Pedagang

Khusus untuak iptek sajo nan kito bahas, darah insinyur2 Japang ko
buliah dikatokan turun dari TUKANG (KO) itu.

Keahliannyo mulai dari mambuek pedang samurai nan terkenal tajam dan
cantiknyo, arsitektur, pertambangan (ameh utamonyo) dll.
Salah satu karya tradisional Japang ado nan disabuik Boneka Karakuri
nan bisa dikatokan cikal bakal teknologi robot Japang.
http://en.wikipedia.org/wiki/Karakuri_ningy%C5%8D

Kalau soal dagang, indak usah diragukan.
Salah satu perusahaan tertua di dunia adolah KONGO GUMI, perusahaan
konstruksi nan didirikan di tahun 578M (lah baumua 1400 tahun labiah)!
Dan masiah banyak perusahaan2 Japang nan baumua ratusan tahun model iko.

Iko dulu sekedar contoh....

Wassalam
fitr tanjuang
lk/35/albany NY