Assalamu'alaikum w.w.

Alah lamo diskusi bakambang tentang "urang Islam nan elok jo nan indak elok"
maaf iko ambo sekedar mampajaleh.

Satantang Islam ekstrimis nan acok di labelkan ka timur tengah ambo terus
terang kurang sapandapek. Sabab tanpa disadari kito banyak marujuak ka
berita media atau tulisan nan ditulih dek urang non Muslim. Atau kalaupun
inyo urang Islam tapi baraja Islam nyo ka urang nan bukan Islam.

Ambo ingin batanyo  ka apak, dan  sanak nan ado di ran...@. Islam Timur
Tengah mano nan kito label indak rahmatul 'alamiin tadi. Kalau kito ingin
tuju dima asal negara timur tengah nyo? Dan apo alah pernah kito hiduik
bersama mereka sehingga kito tahu bana baa mereka menjalankan Islam ko.
Apokah sikap nan kito ambiak ko tanpa kito sadari justru mamacah belah
ummat.

Takana di ambo babarapo waktu lalu waktu ka Malaysia. Katiko urang Malaysia
disibukkan dek issu Wahabi. Dimano di TV dan koran sarato di masajik umat
Islam Malaysia di ingatkan akan bahaya Wahabi nan sacaro jaleh datangnyo
dari Saudi Arabia. Dimano mereka mengingatkan urang nan ikuik Wahabi ko
terlalu kareh dan saketek-saketek manyabuik Bid'ah. Iko ndak buliah, iten
ndak buliah. sampik bana agamoko...kato tokoh-tokoh nan manyuarokan issu ko.
Saat itu ado salah satu anggota parlemen nan ma agiah komentar. " Kalau
memang wahabi ini sesat, buat apa kita datang ke Makkah dan Madinah, dan
buat apa kita sholat di belakang imam di mesjid Haram dan mesjid Nabawi? Kan
para imam-imam itu ulamanya orang Wahabi. Satu pernyataan nan mambuek
polemik Wahabi ko lansuang tahanti.
Ambo cubo batanyo ka babarapo kawan urang Malaysia rato-rato mereka banyak
nan indak tahu apo tu Wahabi. Kebanyakan mereka mangatokan kato ustad atau
kato urang.
Disiko ambo maranuang. Ruponyo iyo paralu kito ba ilmu soal agamoko. Agar
kito indak tajarumus ka dalam kesesatan.

Kito cubo kana wakatu peristiwa tsunami nan malando Aceh. Jujur kito akui
bahwa nan lansuang datang bantuan ka Aceh dalam wakatu singkek yo
negara-negara Islam Timur Tengah. Urang Turki jo pabrik Rotinyo. Urang
Emirat jo Qatar jo pembangunan perumahannyo. Urang Saudi jo pitih dan
pembangunan rumah, sekolah jo tampek ibadah. Bahkan waktu musim haji tu ambo
di Makkah maliek di TV sahari setelah kejadian tsunami salah satu urang kayo
di Jeddah mamborong seluruh pakaian nan ado di salah satu mal nan ado di
jeddah untuak dikirim lansuang ka Aceh jo pesawat.
Samantaro bantuan
 dari negara non Muslim bantuan ta tahan di Singapura dengan alasan paralu
kelengkapan administrasi dan data-data nan lebih akurat.  Babulan-bulan kito
manunggu, samantaro korban alah talanjur arok dek media mamberitakan bantuan
dari negara-negara non Muslim ko gencar.

Waktu gampo di nagari awak tahun lalu bantuak itu juo. Nan dari nagari Timur
tengah ko datang tanpa publikasi tapi mereka lansuang babuek. Ambo sempat
tigo hari mairiang an tim bantuan dari Qatar jo Saudi. Disiko ambo maliek
mereka datang dengan ke ikhlasan.

Terakhir ambo maajak kadiri surang dan kito nan ado di palanta ko. Mari kito
maranuang. Alah sampai dima kito manjalankan Islam. Nan kito yakini samanjak
kito mulai baraka. Makin ka ujuang umua ko di pakai jujur kito akui bahwa
amalkoo masih taraso kurang.  Kalau pun ado ijan-ijan co mantimun bungkuak.
Lai masuak karuang tapi indak masuak etongan. Mari kito baranti malebel
sesuatu nan kito indak punyo ilmu satantang tu. Apolagi dalam hal masalah
agamo. labiah rancak kito batanyo ka nan labiah tahu. Masih banyak ulama nan
masih hiduik. Mari kito baraja. Dari pado sibuk bapolemik jo urusan nan kito
sendiri juo indak paham sabananyo.

Mohon maaf atas ke khilafan. Kapado Allah Subahanahu wa ta'ala kito minta
ampun.

Wassalam,

Ibnu Mas'ud  44 th.