Innalillahiwainnailaihirajiun....

Tacongak ambo, sabona tacongang-congang...
Sumber ambo tantang Kampuang Halaman dalam hal-hal nan istimewa ko labiah
banyak dari Lapau (Rantaunet) ko. Sapanjang pangana ambo, indak panah tasabuik,
atau tabasuik tabarito Namo Inyiak Upiak Palatiang tabatiak tabarito dilapau
salamo ko. Kini tampak subject baliau "dikabarkan meninggal". Saroman legenda,
alun picayo amek amek urang nan bahaso baliau alah maningga.  Koran Kompas
tahan 2003 ko pun baru kini tampak dikutipkan. Kamaa awak salamo ko?  Antah kok
mato ambo nan sadang takalicau dari Lapau....

Sabana taibo hati ambo. Tokoh Istimewa, Inyiak Upiak Palatiang nan baumua 110
tahun ko pasti marupokan narasumber artist nan indak banyak tandiangannyo.
Bukan sajao dari sagi umua, tapi dari daftar aktivitas hasil karya baliau,
urang tuo ko buliah dianggap bukan sumbarang urang.

Wawancara-wawancara jo baliau katiko hiduik kok takana wakatu itu dapek manjadi
sumber resmi untuak awak dan angkatan kemudian. Mudah-mudahan sajo ado nan
sacaro diam-diam, saroman urang awak baraja silek di kampuang awak, ado
murik-murik baliau atau urang-urang nan kurius jo kesenian ko mainterview
baliau di maso hiduiknyo. Itu sarancaknyo dapek dikumpuakan sacaro detail;
mudah-mudahan dapek manyiramkan aia tawa ka "perpustakaan iduik nan tabaka"
manuruik ungkapan Angku Suryadi ko.

Kok iyo ado tokoh legenda "Inyiak Upiak Palatiang" nan "dikabakan" maningga ko,
Kito nan Basamo iyo pasti maraso kahilangan narasumber nan indak ado ka
gantinyo. Indak doh lai, bagi kito indak dapek kito mangucapkan selamat jo
tarimo kasih banyak ateh aktivitas, jaso dan karya baliau, tapi kini hanyolah
tingga dalam kenangan manhyabuikkan Innalillahiwainnailaihirajiun....

Kito pintokan ka Allah Subhanahuat'ala, pajalanan baliau, INYIAK UPIAK
PALATIANG, manamui Kampuang Akhirat dapek balayia dengan selamat. Amin.
Barangkali untuak ilustrasi renungan selamat jalannyo, dilapeh pulo jo "Tari
Galombang"; kito bayangkan kepergian baliau diiriangi jo "Lagu Palayaran" nan
mungkin ado Kato-kato Ameh nan baliau tinggakan untuak paisi lagu tu  ...

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif
Kini baru 3/4 abad