Kanakan Bot Piliang n sanak palanta khususnyo ughang Pia man
laweh.Ass.mualaikum wr wb!

    Iko kajadian 48thn nn lalu di ruang kuliah no.4 FHIPK-UI Adalah
alm.Prof.Mr.Hazairin Zen memberikan kulih pengan tar Hukum Islam waktu itu, nn
antara lain(sebagai sample) menyebut bahwa uang jempu tan di Piaman adalah adat
jahi liah nn mampajuabalikan laki2
     Sebagai anak Piaman nn hi jau matah dalam kehidupan mahasiswa,io takajuik
manda nga pandapek Prof ini.Sasudah salasai kuliah,Jo Buyuang man datangi pak
Prof,minta penjela san tentang jemputan nn disa buik jahiliah.
      Menurut pak Prof, uang jemputan or nn setara dengan itu nn balaku di
Piaman adolah perbuatan or adat jahiliah,laki laki dijual belikan sama deng an
hayawan.Kamu(JB) rang Pia man tanyo p.Prof,kamu rang ja hiliah.Astaghfirullah.
       Tapasolah JB manjaleh kan saluak baluak asa muasa laki2 bajapuik ini di
Piaman ka p.Prof.Dan ini tolong disimak bana dek sanak rang palanta.
       Manuruik alm.Nanak Dudik Dt Koto,rang Kotomara
pak,IVAngkek,Padusunan(ahli adaik),di Piaman ado 2(duo) ca ro dalam tata cara
"manjapuik marapulai",pertama dengan ca ro -uang jemputan-,kedua, dengan caro
-uang hilang-
       Cara uang jemputan, ma mak kanduang dari si gadih nn akan
nikah,menyerahkan sepi ring sawah or palak untuak manjapuik calon suaminya n
demkian juga mamak kandung pihak pengantin laki,menyerah kan sepiring sawah or
setum pak palak,untuak membalas jemputan pihak anak daro.De ngan sawah2 or
palak2 dari masing2 mamak inilah,pasang an muda ini menempuh kehidu pan berumah
tangga.
     Cara uang hilang,pihak si marapulai indak ado kewaji ban untuk membalas
uang jem putan pihak anak daro.Ini pak Prof.buliahlah disabuik caro ja
hiliah,kecek Jo Buyuang.
Tampakyo,Prof Hazairin dapek memahami nn caro uang jem putan di Piaman,sangat
manu siawi n uang hilang adolah jahi liah.

     Semoga ada manfaatnya. Amin Ya Rabbal Alamin.

     ZA,Dt Rajo Jambi,71thn,Ke bon Jeruk,Jakarta Barat.