Sanak Adrianof  dan Dunsanak Palanta Yth,

Tarimo kasih atas tanggapannyo, dan sabagai salah surang anggota yang biaso
duduak disuduik sabananyo ambo labiah banyak manyimak dari pado ikuik
tarlibat aktif bapandapek di palanta ko.

Tapi, bantuak yang ambo kamukokan kapatang, judul subjek postingan sanak
Adrinof dimilisko  "Bencana Alam Bukan Azab" cukuik manarik paratian ambo
untuak ikuik sato bapandapek senek, apolai diliek dari tanggapan yang
masuak  topic ko marupokan topic  yang terpopuler di palanta di akhir tahun
2011 koo..

Klarifikasi dari sanak Adianof, tantangan judul yang sabananyo dari artikel
ko yang dimuek di Teras Utama Padang Ekspres,  "Beriman (yang Berkualitas)
Pascabencana” sangaik  tapek dan rasonyo indak bayak bana mangundang
kontraversi
pro dan kontra bantuak judul yang ado di subjek  milisko..

Ma-refer baliak ka tanggapan sanak Adrianof, sabananyo kito kito yang
batuaknyoo babeda pandapek di ditopikko  lai sagalombang. Tidak ada yang
tidak setuju bahwasanya kejadian gempa padang dan tsunami aceh adalah
peringatan, ujian dan dapat juga berupa hukuman “adzab” dari Allah SWT,..

Tambahan dalil dalil dari sanak Ahmad Ridha, sangaik sangaik boneh
mang-klear-kan karagu-raguan kito tentang makna dari peristiwa dan bencana
alam yang telah melanda nagari awak..

Rasonyo indak paralu kito kito mampanjang perdebatan dalam halko, sahinggo
malupokan palajaran dan hikmah yang dapek di-ambiak dari  bencana alam koo..

Kalau buliah marefleksi baliak, kejadian tsunami di Aceh, sungguah luar
biaso baiak diliek dari korban jiwa maupun harta benda.. Namun dari sisi
lain kito juo bisa maliek, peristiwa ko merupokan titiak baliak dari
kehidupan rakyat Aceh.. Peristiwa ko secara lansuang atopun indak lansuang
alah mampacapek tercapainya kedamaian di aceh, tegaknya syariat islam di
tanah rencong , dll.

Kini kito tukiakkan pancaliak-an ka Ranah tacinto kito.. Apokah peristiwa
gempa 2009 dan tsunami di Mentawai membawo pelajaran dan perubahan kearah
yang lebih baiak dalam masyarakat urang awak.. Jawabnya terserah kito
masiang masiang, setiok  urang  lain pancaliak-annyo, tapi dari pengamatan
ambo pribadi dari berita media dan pandangan mato sacaro lansuang atopun
dari pancaliak-an kawan di ranah tacinto.. Peristiwa gampo kapatang tu,
kecuali untuak korban lansuang nampaknyo alah hilang gregetnyo di
masyarakat..Taplau di Padang alah baliak meriah bantuak pra-gempa.. café
remang remang, karaoke dan klub malam alah iduik baliak, ado lo menu baru
striptease..kapatang di milist, orgen tunggal sampai malam bantuak ronggeng
dukuh paruk alah manjadi topic hangat.. sudah tu  peredaran miras dan ganjo
aliah dadah cek rang siko makin meluas , kabanyo alah sampai ka
kampuang-kampuang.. Dan barusan kawan yang baru bana  datang dari Padang
ma-informasikan malam Natal di Padang nampaknyo labiah Mariah dan tarang
benderang dari malam Rayo.. alah banyak Santa mejeng di Padang… Sabanta lai
nampaknyo malam taun baru, akan labiah Mariah.. bagadang dan mabuak
mabuak-an sampai pagi …..Musajik dan surau kabanya masih langang..

Mancaliak gambaranko (alun sahiah dan taruji bana datanyo), “kalau iyo”,
tanyato peristiwa alam berupa gempa dahsyat PG 30 S 2009,  indak bara
mambakeh dalam ma-reset mental spiritual masyarakat awak yang dulunya
terkenal kuek pegangan agamonyo.. Efek globalisassi dan modernisasi salah
kaprah labiah di serap masyarakat dari pado peringatan ustadz..

Disisi lain kesadaran akan adanya ancaman “bencana alam” dalam masyarakat
Padang dan Sumbar pada umumnya juga belum ada peningkatan.. Belum ada
kelihatan kompanye sadar bencana baik itu dari pemerintah/birokrat, media
massa, tokoh masyarakat, intelektual maupun para ustads seperti yang di
sinyalir sanak Adrianof. Rasanya belum ada action plan (ERP) yang
applicable seandainya kembali ada bencana besar...

Khusus  kompanye dan sosialisasi sadar bencana terhadap masyarakat,
tentunya tidak akan dapat dilakukan secara instant, tapi secara bertahap
dan menyeluruh.. Seperti yang saya singgung sebelumnya, paling ideal  (menurut
saya) melalui jalur pendidikan, dapat dimulai dari mengajarkannya disekolah
sekolah sedini mungkin…Sudah saatnya pelajaran geografi dirombak, tidak
lagi hanya terbatas menghapal nama ibukota, propinsi.. nama gunung dan
pulau.. Tapi sudah menjurus pada ilmu geologi dan lingkungan yang mencover
pelajaran tentang kejadian gempa bumi, gunung api , pelajaran tentang
linkungan
dan  bencana alam yang karena posisinya di “ring of fire “ merupakan bagian
yang tidak dapat dipisahkan dengan kehidupan bangsa Indonesia…

Disamping melalaui jalur pendidikan,, kemauan politik  dan regulation dari
pemerintah yang sadar bencana (pusat maupun daerah) sangat
diperlukan..  Pemerintahpun
harus konsisten dan punya kemuaan politik  yang kuat untuk menerapkan
standard an regulation yang jelas terhadap semua bangunan dan peruntukan
lahan/tanah di kota kota dan daerah pesisir..

Kalau boleh, urang awak yang terkenal cadiak candikio dapat jadi pionir
merubah paradigm berpikir  bangsa Indonesia yang sekarang sering dan
terbiasa  bertindak  reaktif, emotional.. senangnya bikin program instant,
jangka pendek.. tambal sulam.. short memory dan melupakan yang fundamental
dan basic.....

Tanpa ada kemauan politik, revolusi pemikiran sikap dan budaya , bangsa
kita ngak akan kemana mana,..

Wallahuallam,

Salam,

Sfd, 49, KL.

2011/12/27 Andrinof A Chaniago <andri...@gmail.com>

> [...]
> sepenuhnya meyakini gempa 30S09 dan tsunami Aceh 2004 itu ujian dari Allah
> SWT. Tidak ada ayat maupun hadist yang bertentangan maupun kabur sebagai
> rujukan atas kedua peristiwa bencana alam tersebut.
> 4. Terakhir, ambo doakan dunsanak nan suudzon mangatokan ambo bagian dari
> kelompok JIL, penjunjung ilmu liberal sekuler Barat, dst diampuni oleh
> Allah SWT.. (wallahualam) dengan caro menggunakan akal sarupa iko ambo
> justeru pernah mengkritisi tokoh-tokoh JIL di milis mereka terkait
> pemikiran mereka membela liberalisme secara tidak logis dan tidak konsisten

>>> 2. E-mail attachment, tawarkan di sini & kirim melalui jalur pribadi;