> [...]
>
> Am si eu o intrebare de garantari (mai precis de filtre/clasificatoare).
> Sa zicem ca am definite diverse clase de garantare (arbore simplu) si filtre
> aplicate toate pe parinte (cea mai simpla situatie).
>
> 1) Daca am un filtru pe ip-ul x, si un filtru pe ip-ul x portul y/mark z
> whatever, in care clasa se va duce un pachet care vine de pe ip-ul respectiv,
> si
> match-uieste portul sau mark-ul respectiv ? E la fel ca la iptables in care
> ordinea de definire a regulilor intr-un chain stabileste regula efectiva care

da, asa ca e recomandat ca sa ordonezi regulile in ordinea in care
specificitatii, cele cu ip/port, cele  mask /32 fara port, cele cu /24
etc.
bine pot sa fie cazuri in care vrei sa fie altfel, dar astea le poti
trata din prioritate, gindeste-te la prioritate ca o tabela in care
sunt toate regulile cu prioritatea respectiva. Poti sa ai un filtru
/24 cu PRIO 2 care face match inainte de un filtru /32 cu PRIO 3.

> 2) same shit, daca am o data filtru pe ip si un alt filtru pe
> port/mark/whatever, care regula se aplica in cazul pachetelor care vin si de
> la
> ip, dar match-uiesc si  a doua conditie ? (tot same iptables, cu prima regula
> definita se aplica?)

da. primul filtru in care face match 'sare' pachetul in qdisc.

> Mersi si Craciun Fericit (tre sa beau niste vin fiert ca ma apuca iar
> retelistica de craciun si nu e bine :-))

inca nu e craciu, mai ai timp sa rezolvi problema :)